Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Česko-německé obce znovu žádají o zapsání Krušnohoří na seznam UNESCO

Důl, ilustrační foto
Důl, ilustrační foto
Foto: Pixabay

Freiberg - České a německé obce z oblasti Krušných hor se znovu pokusí o zapsání Hornické kulturní krajiny Krušnohoří/Erzgebirge na seznam UNESCO. V regionu se zachovala jak středověká, tak novější důlní díla.

Na novém podání žádosti o zápis na prestižní seznam se dnes dohodli zástupci českých a německých obcí a okresů na zasedání v saském Freibergu.

Na druhý pokus podají žádost ve lhůtě do 1. února 2018. Sasko letos v dubnu po dohodě s českou stranou svou žádost stáhlo s odůvodněním, že je třeba ji přepracovat.

Doplnění žádosti o další podrobnosti už dříve doporučila Mezinárodní rada památek a sídel (ICOMOS), která dává doporučení k přijetí či nepřijetí na seznam dědictví.

Na české straně by se na prestižní seznam UNESCO chtěly dostat například Jáchymov, Abertamy, Boží Dar či Horní Blatná, na německé pak města Freiberg nebo Annaberg-Buchholz.

Témata:  UNESCO Německo doly

Související

Aktuálně se děje

10. prosince 2024 20:54

Počasí aktuálně: Tady v Česku nejvíc chumelí. Kolik zde napadlo sněhu?

Česko zasypal sníh. Úterní srážky přinesly až pět centimetrů nového sněhu, ale hory už hlásí pořádnou bílou nadílku. Krkonoše a Šumava se pyšní více než 70 centimetry, což na začátek prosince slibuje skvělou zimní sezónu. Meteorologové z ČHMÚ odhalili, kde je sněhu nejvíc.

Zdroj: Marek Drtil

Další zprávy

Ceny másla v českých obchodech před koncem roku.

Máslo v akci má smysl hledat. Nic jiného za rok tak moc nezdražilo

Za suroviny na vánoční pečení zaplatí spotřebitelé prakticky stejně jako minulý rok. Balík dvaceti vybraných položek vyjde v průměru na 1 046 korun, což je pouze o 3 koruny více než loni v prosinci. Největší cenový nárůst je patrný při koupi másla, které meziročně zdražilo o více než 60 %, vejce jsou dražší o třetinu. O třetinu levněji lze naopak pořídit kondenzované mléko. Zlevnily také vlašské ořechy, cukr nebo med. Vyplynulo to z předvánoční analýzy akčních letáků sedmi největších obchodních řetězců, kterou zpracovala společnost Česká distribuční.