reklama

Z nich asi 150.000 si může dovolit zaplatit milion korun. Ukázal to výzkumagentury STEM/MARK, který se zaměřil na bonitu v této věkové kategorii.

"Chceme ukázat, že lidé nad 55 let nejsou mrtví. Obraz o seniorech je trošku pokřivený. Jsou vnímáni jako ti, co prošli pracovním procesem a přežívají na různých dávkách. Jsou senioři, kteří si nemohou vyskakovat, ale je tu i mnoho těch, kteří mohou jet na drahou dovolenou. Mají zájem o dění kolem sebe, mají své sny a plní si je," řekl na nedávné sociologické konferenci v Praze Jan Tuček z agentury STEM/MARK.

Na lidi mezi 48 a 65 se zaměřil marketingový výzkum Silver Heroes neboli Stříbrní hrdinové, nazvaný podle šedin. "Za každou životní fází si umíme představit nějakou náplň. Jen ve stříbrné fázi to neumíme dosadit. Je to prostor mezi aktivní životní fází a stářím," uvedla jedna z autorek Anežka Příběnská z agentury G82. Podle další autorky Lucie Žekové z agentury Simply5 velký podíl na zobrazení a vnímání této věkové skupiny má marketing. Reklamy ji vykreslují jako nemohoucí, nabízí jí přípravky na klouby, menopauzu a prostatu.

Zatímco v zahraničí se seniorský věk oddaluje a posouvá do období po sedmdesátce, agentury v Česku ve svých výzkumech za seniory označují už padesátníky a za osoby v předdůchodovém věku a "stříbrné hrdiny" dokonce čtyřicátníky. Podle některých expertů tak místo změny pohledu posilují stereotypy. Podle zakladatelky organizace Plus 50 Moniky Červíčkové by se měla rozlišovat generace padesátníků a seniorů. Zdůraznila, že život se prodlužuje a padesátníci mají před sebou třetinu své kariéry, někteří začínají podnikat a zakládají nové rodiny.

Autoři ze STEM/MARK prováděli výzkum mezi 10.000 lidmi. Výsledky přepočítali na počet obyvatel od 55 do 74 let. Těch v Česku žije přes 2,5 milionu. Třetina dotázaných, v zemi tedy víc než 800.000 lidí, považuje svou domácnost za dobře zajištěnou a může bez potíží utratit přes 20.000 korun. Sto tisíc korun může vydat 390.000 osob, milion korun 150.000 lidí od 55 do 74 let.

1 komentář (Poslední 02.03. 19:10) Napište svůj názor

reklama