Praha - Česká obchodní inspekce (ČOI) opět prověřila, zda na českém trhu nedochází ze strany prodejců k některým formám diskriminace spotřebitelů. V roce 2016 uskutečnila celkem 1 412 kontrol.
Podezření na některou z forem diskriminace bylo zjištěno v 19 případech, což je 1,4 procenta z celkového počtu 1412 provedených kontrol. Porušení obecně závazných právních předpisů inspektoři zjistili v 594 případech, tedy ve 42 procentech kontrol.
„Inspektoři ČOI se nejčastěji setkávali s diskriminací z důvodu národnosti, kdy například anglicky mluvícím zákazníkům byly v restauracích účtovány vyšší ceny než českým spotřebitelům. Z výsledků kontrol vyplývá, že projevy diskriminace neměly v minulém roce klesající tendenci. ČOI plánuje tyto kontroly důsledně provádět i v letošním roce,“ řekl Mojmír Bezecný, ústřední ředitel ČOI.
Mezi další zjištěné případy diskriminace patřilo účtování tzv. servisu v hostinských zařízeních zahraničním zákazníkům. "Jiným diskriminačním jednáním založeným na stání příslušnosti bylo jednání cestovní kanceláře, která podmiňovala přístup k nabízeným produktům, zájezdům, požadavkem na cestovní doklad vydaný ČR," uvedl mluvčí ČOI Jiří Fröhlich.
Loni nabylo právní moci, v souvislosti s prokázaným diskriminačním jednáním, šest pokut v celkové hodnotě 82.000 Kč. V dalších šesti případech nabyly právní moci sankce za porušení zákazu diskriminace spotřebitele a dalších ustanovení zákona o ochraně spotřebitele v celkové výši 615.000 Kč.
Témata: ČOI (Česká obchodní inspekce), diskriminace, cizinci, restaurace
Související
14. března 2023 17:54
23. srpna 2022 11:43
22. dubna 2022 11:35
19. dubna 2022 14:08
28. března 2022 11:36