reklama

Podezření na některou z forem diskriminace bylo zjištěno v 19 případech, což je 1,4 procenta z celkového počtu 1412 provedených kontrol. Porušení obecně závazných právních předpisů inspektoři zjistili v 594 případech, tedy ve 42 procentech kontrol.

„Inspektoři ČOI se nejčastěji setkávali s diskriminací z důvodu národnosti, kdy například anglicky mluvícím zákazníkům byly v restauracích účtovány vyšší ceny než českým spotřebitelům. Z výsledků kontrol vyplývá, že projevy diskriminace neměly v minulém roce klesající tendenci. ČOI plánuje tyto kontroly důsledně provádět i v letošním roce,“ řekl Mojmír Bezecný, ústřední ředitel ČOI.

Mezi další zjištěné případy diskriminace patřilo účtování tzv. servisu v hostinských zařízeních zahraničním zákazníkům. "Jiným diskriminačním jednáním založeným na stání příslušnosti bylo jednání cestovní kanceláře, která podmiňovala přístup k nabízeným produktům, zájezdům, požadavkem na cestovní doklad vydaný ČR," uvedl mluvčí ČOI Jiří Fröhlich.

Loni nabylo právní moci, v souvislosti s prokázaným diskriminačním jednáním, šest pokut v celkové hodnotě 82.000 Kč. V dalších šesti případech nabyly právní moci sankce za porušení zákazu diskriminace spotřebitele a dalších ustanovení zákona o ochraně spotřebitele v celkové výši 615.000 Kč.

Loading...
reklama