reklama

Nad cenou inzerátu se odborníci pozastavují. "Ceníkové ceny inzerce v médiích se v reálném obchodování téměř nepoužívají. Prakticky všem inzerentům média nabízejí slevy, a to často v řádech desítek procent. Výjimkou nejsou ani slevy okolo 80 procent," podotkl mediální expert Jan Potůček.

ANO vydalo ve středu celostránkový inzerát s předsedou hnutí Andrejem Babišem, který má přelepená ústa, nad kterým je otázka: "Proč?". Hnutí tak reagovalo na předchozí oznámení premiéra Bohuslava Sobotky, že chce kvůli podezření okolo Babišova majetku podat demisi celé vlády.

Internetový publicista Patrick Zandl ve své parodii napsal na plakát: "Proto!", přidal obrázek Babiše se skloněnou hlavou a rukou zakrývající čelo a doplnil větu: "Protože jste podváděl s dotacemi i daněmi, protože zneužíváte stát pro své podnikání a lžete".

Podle Zandla jeho odpověď na inzerát, kterou ve středu zveřejnil na sociálních sítích, splnila svůj účel. Lidé ji sdíleli, dostala se do televizního zpravodajství, přetiskla ji média a dostala se i k politikům.  Dodal, že se mu navíc nechtělo platit takovou sumu deníku, který do února Babišovi patřil.

Navíc obchodní nabídka vydavatelství podle něho přišla pozdě, a nebylo tak možné inzerát otisknout v dnešním vydání.