Praha - Společnost Shoptet, která se zabývá tvorbou a pronájmem e-shopů, zveřejnila zajímavý průzkum. Nejvíce nákupů proběhne v dopoledních hodinách mezi 10. a 12. hodinou. Lidé nejvíce utrácejí po 10. dni v měsíci, tedy po výplatě.
Nejnižší prodeje jsou v únoru, kdy dochází k poklesu o šest procent oproti ročnímu průměru a o 40 procent vůči období vánočních nákupů. V létě se oproti průměru zvyšuje počet lidí, kteří nakupují přes mobilní telefony o 15 procent.
Od poloviny září do konce ledna proběhne 55 procent všech objednávek. Kdy přesně začínají vánoční nákupy, ovlivňuje i počasí. "Například loni to bylo vzhledem k téměř tropickým zářijovým teplotám posunuto o téměř tři týdny v porovnání s předchozími lety," uvedl ředitel společnosti Miroslav Uďan.
Většina objednávek e-shopů přichází během pracovní doby, a to mezi 10. a 12. hodinou, další vlna je pak kolem 20. hodiny. "Nakupující využívají pracovní dobu, aby si v klidu vybrali, porovnali a objednali požadované zboží v e-shopech. Nákupy na internetu ovlivňují jednorázové krátkodobé události, jako jsou olympiády nebo různé sportovní události," dodal Uďan.
Češi letos utratí v internetových obchodech rekordních zhruba 115 miliard korun, meziročně o pětinu víc.
Související
19. srpna 2024 5:53
16. ledna 2023 18:33
4. ledna 2023 16:52
27. června 2022 14:04
18. června 2022 8:04