reklama

Nejnižší prodeje jsou v únoru, kdy dochází k poklesu o šest procent oproti ročnímu průměru a o 40 procent vůči období vánočních nákupů. V létě se oproti průměru zvyšuje počet lidí, kteří nakupují přes mobilní telefony o 15 procent.

Od poloviny září do konce ledna proběhne 55 procent všech objednávek. Kdy přesně začínají vánoční nákupy, ovlivňuje i počasí. "Například loni to bylo vzhledem k téměř tropickým zářijovým teplotám posunuto o téměř tři týdny v porovnání s předchozími lety," uvedl ředitel společnosti Miroslav Uďan.

Většina objednávek e-shopů přichází během pracovní doby, a to mezi 10. a 12. hodinou, další vlna je pak kolem 20. hodiny. "Nakupující využívají pracovní dobu, aby si v klidu vybrali, porovnali a objednali požadované zboží v e-shopech. Nákupy na internetu ovlivňují jednorázové krátkodobé události, jako jsou olympiády nebo různé sportovní události," dodal Uďan.

Češi letos utratí v internetových obchodech rekordních zhruba 115 miliard korun, meziročně o pětinu víc.

reklama