reklama

Od loňského května do konce letošního dubna koupili Češi v maloobchodě nealko nápoje za 15,7 miliardy korun, což je meziroční růst o 1,3 procenta.

"Češi utratili méně oproti předchozímu roku za dvě největší nealko kategorie: minerální vody -2,4 procenta a sycené nápoje -0,2 procenta, avšak výrazně se daří menším kategoriím, které dlouhodobě rostou. Džusy navýšily meziročně tržby o více než 6,5 procenta, energetické nápoje o více než osm procent a ledové čaje dokonce o 12 procent," uvedla výzkumná agentura Nielsen.

Tržby za nealko jsou zhruba o procento menší, než kolik Češi utratí za pivo v maloobchodě, za které dají 15,9 miliardy korun.

Trendy u e-shopů s potravinami jsou podle manažerky obchodu Kolonial.cz Zuzany Loudové oproti kamenným prodejnám opačné, nealkoholické nápoje jsou jednou z nejrychleji rostoucích položek. "Meziroční nárůst vykazujeme přes 30 procent, zastoupení nápojů mezi ostatními potravinami je v porovnání s kamennými obchody zhruba dvojnásobné. Daří se i kategoriím, které v kamenných obchodech stagnují. Například segment kyselek a minerálních vod roste meziročně o pětinu, přičemž zájem je především o tradiční balení ve skle," sdělila ČTK Loudová.

Podle údajů Českého statistického úřadu Češi předloni pili méně minerálních vod a nealkoholických nápojů. Spotřeba se snížila o 15 litrů na 249 litrů ročně na obyvatele, což je nejméně od roku 2002.

reklama