Hradec Králové - Podpora pokračování stavby dálnice D11 do Hradce Králové a dál na polské hranice byla nejčastějším slibem volebních lídrů hlavních stran a hnutí v Královéhradeckém kraji před parlamentními volbami v roce 2013. Politici z ČSSD, ODS a KDU-ČSL tvrdí, že sliby byly splněny, protože dálnice do Hradce Králové bude letos hotová.
TOP 09 však říká, že mohlo být u D11 dosaženo většího pokroku. Podle hnutí ANO se podařil naplnit slib rozvoje cestovního ruchu v kraji. Opoziční KSČM míní, že pomohla zlepšit situaci krajských nemocnic. Vyplynulo to z odpovědí volebních lídrů na dotaz ČTK.
Jak se podle vás podařilo splnit předvolební sliby lídrů vašich stran či hnutí před parlamentními volbami v Královéhradeckém kraji v roce 2013? (odpovědi řazeny abecedně podle názvů stran)
ANO 2011, Ivan Pilný
Problém: Rozvoj cestovního ruchu
Řešení: Královéhradecký kraj je velmi zajímavý, ale je nutné ještě udělat hodně pro to, aby sem jezdilo více turistů a více lidí tu našlo práci ve službách pro turisty.
Hodnocení, současná lídryně Klára Dostálová: "Podařilo se zvýšit návštěvnost kraje zhruba o třetinu. V roce 2013 se v hromadných ubytovacích zařízeních v kraji ubytovalo 960.000 hostů a v roce 2016 to bylo 1,2 milionu hostů. To je velmi dobrý nárůst a je třeba v tomto trendu pokračovat. Podařilo se v kraji, i s pomocí peněz z evropských fondů, dobře investovat, například do obnovy barokního areálu Kuks, rekonstrukce broumovského kláštera nebo safari kempu v ZOO Dvůr Králové nad Labem. Právě zoo patří k nejnavštěvovanějším turistickým cílům v celé ČR. ANO své předvolební sliby rozvoje turismu vzalo velmi vážně, po volbách obsadilo místa svázaná s cestovním ruchem, a to ministerstvo pro místní rozvoj a také sněmovní podvýbor pro cestovní ruch."
ČSSD, Hana Orgoníková
Problém: Nutnost dostavby dálnice D11 a výstavba R35
Řešení: Je nutné pokračovat v neustálém tlaku na všech možných úrovních. Například na 21. října 2013 bylo do Hradce Králové svoláno veřejné slyšení, které bylo věnováno právě D11 a R35.
Hodnocení, současný lídr Jan Birke: "Iniciativu jsem po Haně Orgoníkové převzal a podařilo se splnit. Letos bude hotový úsek dálnice do Hradce Králové a na dalším úseku do Jaroměře se dělá archeologický průzkum. Po 20 letech reálně vidíme na realizaci úseků z Hradce Králové do Jaroměře a dál na hranice s Polskem. Významně pomohl i tlak na vládu ve věci D11, který jsem vytvořil spolu s Ivanem Adamcem (poslanec ODS a starosta Trutnova), Pavlem Bělobrádkem (poslanec KDU-ČSL a místopředseda vlády), hradeckým primátorem Zdeňkem Finkem (HDK), bývalým hejtmanem Lubomírem Francem (ČSSD) a starosty. Podařilo se také získat uzemní rozhodnutí pro stavbu obchvatu Náchoda, který bude velmi důležitý pro dopravu v celém kraji."
KDU-ČSL, Pavel Bělobrádek
Problém: Nezaměstnanost v některých oblastech kraje
Řešení: Je nutné různými způsoby podpořit především menší a střední podniky tak, aby se jim začalo více dařit a mohly vytvářet pracovní místa. Samozřejmě by podnikání pomohla i dostavba D11.
Hodnocení, současný lídr Pavel Bělobrádek: "Podařilo se rozhýbat dostavbu D11. Je to i zásluhou skupiny poslanců, která za D11 lobbovala. Nezaměstnanost v kraji se výrazně snížila, zejména na Rychnovsku. Podpořit malé a střední podniky se ale úplně nepodařilo, protože vznikl fenomén Škody Auto Kvasiny, která (nadprůměrnými) platy silně konkuruje ostatním. Škoda pohltila část potenciálu kraje, kdy odebírá lidí z malých a středních firem, z neziskového sektoru i z dalších oblastí podnikání. To brzdí nejenom Rychnovsko, ale část dalších okresů. Kraj to v oblasti lidských zdrojů částečně paralyzuje. Řešíme to na úrovni ministrů, ve vládě, s vedením Škody Auto."
KSČM, Soňa Marková
Problém: Situace krajských i státních nemocnic
Řešení: Minulá vláda změnila podmínky pro fungování nemocnic, které se ocitly v milionových propadech. Je proto nutné co nejrychleji změnit financování zdravotnictví.
Hodnocení, současný lídr Zdeněk Ondráček: "V minulém volebním období, kdy na kraji vládla koalice ČSSD a KSČM, se podařilo peníze pro krajské nemocnice najít a snížit jejich dluh. Pomohla i nová úhradová vyhláška a navýšení odvodů za státní pojištěnce. Za poslední rok, co na kraji vládne nová koalice, to ale jde rychle dolů a krize zdravotnictví je zase na pořadu dne a problémy jsou větší než před třemi, čtyřmi lety. U státních nemocnic se podařilo vládě sehnat peníze jen na základní stabilizaci, ale chybí lékaři, zdravotní sestry, není koncepce vzdělávání středního zdravotnického personálu, vůbec ve zdravotnictví není koncepce."
ODS, Pavel Staněk
Problém: Dopravní infrastruktura
Řešení: Dostavba dálnice D11 až na polské hranice, s rozvojem dopravní infrastruktury přijde i lepší návštěvnost i kvalita života v celém regionu. V otázce dostavby D11 se přiznal, že nerozumí tomu, kde je zakopaný pes a proč už není dostavěno.
Hodnocení, současný lídr Ivan Adamec: "Projekt stavby dálnice D11 se výrazně posunul. Podařilo se zahájit archeologický průzkum na úsecích dálnice z Hradce Králové směrem k Jaroměři, úseky mají EIA. Letos bude dokončen úsek do Hradce Králové. Díky mé intervenci a podpoře od Jana Birkeho se podařilo dosáhnout toho, aby se dálnice D11 v Česku začala stavět i od polských hranic. Jinak hrozilo, že by Poláci mohli změnit své plány a nestavět svou část dálnici směrem k Trutnovu. Usiloval jsme o to deset let."
TOP 09, Leoš Heger
Problém: Dopravní infrastruktura
Řešení: Je nutné všemi možnými způsoby podporovat, aby postupovala stavba dopravního spojení na polské hranice a také začala stavba R35 ve směru na Moravu.
Hodnocení, současný lídr Leoš Heger: "Snažili jsme se, kde bylo možno, se za výstavbu D11 přimlouvat, ale výsledek nakonec uspokojivý není. Z pohledu vlády a ministerstva dopravy šlo vše pomalu a se zádrhely. Celá řada věcí se nestavěla nově a peníze, které na to byly, se dávaly do oprav dálnice D1. Že se nakonec podařilo začít dokončovat příjezd D11 do Hradce Králové a nastartovat alespoň stavbu D11 k Jaroměři jistým úspěchem sice je, ale mohlo to být lepší."
Témata: volby, KDU-ČSL, Hnutí ANO, dálnice, Sociální demokracie (SOCDEM)
Související
28. září 2024 20:24
27. září 2024 14:30
24. září 2024 9:28
23. září 2024 10:27
21. září 2024 21:57
21. září 2024 21:03