Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Pohled na vlastní nahé tělo? Pro většinu žen je to noční můra

Jak shodit kila a vlézt se do plavek?
Jak shodit kila a vlézt se do plavek?
Foto: Freeimages.com

Praha - Vlastní nahé tělo je noční můrou pro většinu žen. Za své nahé tělo se stydí více jak dvě třetiny žen, komplexem ze svého těla pak trpí nadpoloviční většina žen. Vyplývá to z průzkumu agentury SANEP.

Zatímco se za své nahé tělo stydí dvě třetiny českých žen (67,7 %) a nadpoloviční většina českých žen (54,9 %) pak kvůli svým fyzickým parametrům trpí komplexy, jejich mužští protějšky jsou v tomto porovnání se sebou v celku spokojeni. Za své nahé tělo se totiž stydí pouze více jak třetina mužů (37,2 %) a komplexy ze svého nahého těla, pak trápí pouze necelou čtvrtinu mužů (22,1 %).

Výraznější rozdíly mezi ženami a muži panují v otázce vnímání své nahoty při intimních hrátkách. Zatímco při sexu vyvolává nahota stud u téměř dvou pětin žen (41,8 %), obdobné pocity zažívá jen desetina mužů (10,3 %).

Z průzkumu dále vyplývá, že Češi bez ohledu na pohlaví nepatří mezi masové exhibicionisty. Za exhibicionistu se totiž považuje v souhrnu 5,5 % žen a 5,1 % mužů. Obdobné to je i s nudismem. Návštěvě nudistických pláží holduje 6,6% žen a 7,1% mužů.

Ovšem i přesto, že Češi nepatří mezi příznivce exhibicionismu, či producírování na nudistických plážích, případný otevřený rozhovor ohledně jejich nahoty většinové části žen i mužů problém nedělá. Dotazy týkající se jejich nahoty jsou totiž nepříjemné v souhrnu 45,9 % žen a 37,3 % mužů, což svědčí o tom, že Češi rozhodně nejsou žádnými puritány.

Ve srovnání s výsledky průzkumu provedeným v roce 2012 se ukazuje sice mírný, ale přesto znepokojující nárůst studu a komplexu u žen. Příčinou těchto faktorů podílejících se nízkém sebevědomí ze svého těla je mnoho. Těmi dlouhodobě nejzásadnějšími jsou však módní časopisy diktující fyzické normy bezchybných těl spolu se sociálními sítěmi a selfie celebrit, na nichž se objevují dokonale vysoustružená těla či bujné dekolty. Stejně tak módní policie časopisů hanobící každý gram nadváhy, celulitidu, nedokonalá prsa apod., na sebevědomí českým ženám nepřidá. Bohužel ani medializace modelek s XXL proporcemi, trend nárůstu komplexu a studu žen nezastavuje.

Témata:  ženy život průzkumy

Související

Aktuálně se děje

29. září 2025 15:50

Sazka, jak jsme ji znali, končí. Firma učinila šokující rozhodnutí

Legendární česká značka příští rok oslaví 70 let a přijme jméno své mateřské společnosti Allwyn. Podstata firmy i oblíbené loterie a hry zůstávají beze změny. Rebranding bude příležitostí pro omlazení značky, přinese novinky a širší nabídku zábavy pro zákazníky a umožní firmě ještě lépe využívat mezinárodní synergie a inovace v rámci rostoucí loterijní skupiny Allwyn. 

Zdroj: Jiří Hrubý

Další zprávy