reklama
Poplach v Praze! Pod Vyšehradem ležel nevybuchlý granát! - anotační obrázek
Poplach v Praze! Pod Vyšehradem ležel nevybuchlý granát!

Nová čísla zveřejnilo sdružení Solus, jež svým členům umožňuje přístup k informacím o klientech s potížemi se splácením závazků. „Radost nám dělá zejména pokračující pokles počtu osob v prodlení v dlouhodobě nejrizikovějších krajích, jako je Karlovarský a Ústecký. V Karlovarském kraji jsme ve druhém čtvrtletí zaznamenali nejrychlejší snížení podílu dospělých osob se závazkem po splatnosti zapsaným v negativním registru Solus v rámci celé ČR, a to na 12,43 procenta," uvedl tajemník sdružení Jan Stopka. Ještě na konci roku 2014 tam přitom mělo záznam v registru 13,95 procenta dospělých občanů kraje.

Podle jeho slov k pozitivnímu vývoji přispívá významnou měrou nová legislativa v oblasti ochrany spotřebitele. Zákon o ochraně spotřebitele umožňuje od června 2016 zařadit členským společnostem informaci do negativního registru i bez souhlasu klienta a zlepšuje tak možnosti členských společností sdílet při dodržení přesně stanovených zákonných pravidel informace o klientech, kteří již jinde nejsou schopní dostát svým splatným závazkům.

„Zároveň nový zákon dává jasnou povinnost poskytovatelům úvěrů prověřit dostatečně schopnost žadatele splácet poskytnutý úvěr, a výslovně požaduje prověření dosavadního splácení závazků spotřebitelem," dodal Stopka.

V registru fyzických osob Solus bylo ke konci června 2017 zapsáno 640.000 osob s celkovými závazky po splatnosti 50 miliard korun. Sdružení vzniklo v létě 1999. Mezi členy je nyní 13 bank a stavebních spořitelen, 25 nebankovních finančních institucí, 11 telekomunikačních operátorů, čtyři distributoři energií, dva poskytovatelé tzv. peer to peer půjček a dva obchodní řetězce.

Členství ve sdružení Solus umožňuje přístup k informacím o klientech, kteří čelili nebo čelí potížím se splácením svých závazků, dále k databázi odcizených a neplatných dokladů a k insolvenčnímu registru. Členská společnost se na základě dotazu do databáze dozví o dluhu klienta, případně o jeho úhradě. Ta je v registru uchována až tři roky. Data se v databázi shromažďují pouze se souhlasem zákazníků.

– Globe24.cz / ČTK

0 komentářů Napište svůj názor

reklama