Praha - Česká obchodní inspekce (ČOI) ve 2. čtvrtletí 2017 kontrolovala dodržování nabídky a prodeje zboží, které obchodníci deklarují jako zboží ve slevě nebo akční ceně. Pokuty dosáhly výše 5,4 milionu korun.
Z celkového počtu 1 433 uskutečněných kontrol inspektoři v 615 zjistili porušení předpisů, informuje coi.cz.
Obchodníci podle inspekce porušovali především nařízení, že ceny na letácích, v regálech i v konečném účtování u pokladny musí být shodné, a povinnost informovat spotřebitele o ceně jejím zřetelným vyznačením na výrobku.
Nejvyšší pokuty za zjištěné nedostatky podle mluvčího udělila inspekce ve sledovaném období společnosti Penny Market, a to dva miliony korun. Obchodní řetězec Tesco dostal od inspektorů pokutu 650.000 korun a Ahold 270.000 Kč.
Vedle udělených pokut kontroloři zakázali prodej několika stovek párů obuvi, která nesplňovala požadavky právních předpisů. Hodnota zakázaného zboží činila 735.967 Kč.
Témata: ČOI (Česká obchodní inspekce), slevy, obchody
Související
14. března 2023 17:54
23. srpna 2022 11:43
22. dubna 2022 11:35
19. dubna 2022 14:08
28. března 2022 11:36