reklama

Při demontáži musí dělníci dávat pozor například na lana, která jsou v rozlomených kusech stále napjatá. Jakmile se jim podaří demontovat zlomené části, které jsou stále připevněny k pilíři, pilíř sklopí a vyjmou ze země.

Původně měl být při demontáži použit i sací bagr. Podle mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Barbory Liškové bylo od jeho použití nakonec ustoupeno, protože odborníci změnili postup demontáže. "Na postup dohlížejí odborníci a podle aktuálního vývoje jej upravují," řekla.

Rozebrané trosky lávky by měly být odváženy z ostrova v pátek. Vozy je odvezou na plochu u trojské betonárky, kde je znovu prozkoumají znalci. Jak rychle budou práce postupovat, nelze říci. "Firma musí dohlížet na bezpečnost práce a navíc při demontáži mohou policisté a znalci práce kdykoliv zastavit," sdělil Karel Frankota z firmy Strabag.

Praha vyplatí každému ze čtyř zraněných jako dar 50.000 korun, odškodným se bude zabývat později. Příčina pádu stále není známa.