Praha - Do kampaně prezidenta Miloše Zemana přibyla před druhým kolem voleb agresivita, shodli se odborníci oslovení dnes ČTK. Dokladem je podle nich inzerát, který se dnes objevil v některých denících a útočí na Zemanova protikandidáta Jiřího Drahoše.
Bývalý předseda Akademie věd Drahoš má podle expertů na politický marketing kampaň bez výraznějších emocí. Změnu by mohly přinést debaty, v nichž se Drahoš potřebuje schopnému rétorovi Zemanovi přinejmenším vyrovnat.
Inzerát s heslem "Stop imigrantům a Drahošovi. Tato země je naše!" a výzvou k volbě Zemana zadala v Deníku a Právu firma Euro - Agency. Konzultant pro politický marketing Martin Joachymstál ČTK ohodnotil reklamu, pod níž je podepsán také Spolek přátel Miloše Zemana, jako "velmi ostrou a útočnou". "S druhým kolem přišel na scénu vyhraněný a útočný Miloš Zeman, který tentokrát hraje vabank. Velmi dobře si uvědomuje, že tečkou za jeho prezidentstvím může být volební prohra," uvedl expert.
Předseda Institutu politického marketingu (IPM) Karel Komínek dodal, že reklama má za cíl mobilizovat Zemanovi příznivce a lidi, kteří zvažují jeho podporu nebo neúčast ve volbách. Oba odborníci se shodli, že jméno Drahoše bylo spojeno s migrací kvůli negativním emocím, které toto téma v české společnosti vyvolává. Podle Joachymstála bude Zeman o migraci mluvit i nadále.
Experti hodnotili také grafické provedení inzerátu. Velmi jednoduchá, na první pohled amatérská práce podle nich není podstatná. "Je potřeba si uvědomit, jaké jsou nejsilnější zbraně Miloše Zemana - lidovost, jeho voliči často říkají, že "je náš"," poznamenal Komínek. "Trochu zarážející je ovšem použití 5 let staré fotografie, čímž Hrad dále vzbuzuje otázky ohledně zdravotního stavu prezidenta," dodal.
Témata: prezident ČR, Jiří Drahoš, Miloš Zeman
Související
14. října 2024 14:24
10. října 2024 6:45
5. října 2024 15:24
31. srpna 2023 19:00
9. března 2023 22:00
6. února 2023 12:22