Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Kde Čechům nejvíce vadí reklama? Průzkum ukázal shodu

Povedená reklama na hamburger.
Povedená reklama na hamburger.
Foto: Reprofoto YouTube

Praha - Jak ukázal průzkum České marketingové společnosti (ČMS), lidé jsou nejvíce přesyceni reklamou v komerčních televizích. Poněkud jiná je však situace v případě obyvatel Prahy.

Na TV Nova reklama vadí 79 procentům Čechů, v televizi Prima 71 procentům. Následují reklama na internetu a letáky v poštovních schránkách, které obtěžují zhruba tři pětiny lidí. Naopak nejpřijatelnější jsou pro lidi prezentace na místě prodeje, které vadí 16 procentům respondentů.

"Nejvíce jsou lidé přesyceni reklamou v komerčních televizích, kde vadí hlavně přerušování pořadů reklamními bloky, které navíc mnohdy běží na více stanicích současně. Strmě vzrůstá přesycenost reklamou na sociálních sítích. Nejčastěji se v tomto směru vyjadřují starší lidé s nižšími příjmy," uvedla prezidentka ČMS Jitka Vysekalová.

Pražanům více vadí reklama na internetu, plakáty a billboardy a reklama umístěná v historickém centru. "Naopak jim, ještě méně než ostatním, vadí všechny typy reklamy na místě prodeje," doplnila Vysekalová.

Podle dřívějších průzkumů lidem nejvíce vadí reklama na cigarety, velká většina z nich by ji zakázala. Mezi častěji odmítané patří také náboženská témata. "Protože postoje lidí k reklamě na cigarety, alkohol, nezdravé potraviny a volně prodejné léky se v posledním období výrazněji neměnily, letos jsme se zeptali jen na názory na využívání erotických a sexuálních motivů v reklamě," uvedla Vysekalová.

Tyto reklamy se líbí za všech okolností 12 procentům lidí, 30 procent uvedlo, že pouze pokud se hodí k nabízenému výrobku. Nejtolerantnější jsou muži, mladí lidé a obyvatelé Prahy. Reklamy s erotickými motivy by naopak zakázalo osm procent lidí. Velmi negativní postoj mají Češi k reklamě v dětských pořadech, kde by ji zakázalo 84 procent. Podíl Čechů, kteří letos uvedli, že reklamu milují, se mírně zvýšil na 11 procent. Většinou jsou to svobodné studující ženy do 29 let. 

Podle ředitele výzkumu agentury ppm factum Miroslava Fouse se česká veřejnost v názorech na přínosnost reklamy v poslední době výrazně polarizuje. "Ubývá lidí, kteří reklamu neřeší, a v posledních pěti letech přibývají ti, kteří jsou přesvědčeni, že oni reklamu nepotřebují, i když uznávají její význam pro ekonomiku," řekl.

Témata:  reklama průzkumy Češi

Související

Aktuálně se děje

3:50

Počasí připraví situaci, která může překvapit řidiče. V pátek ráno si dejte pozor

Moravané a Slezané se v pátek ráno mohou těšit na sněhovou nadílku, avizují meteorologové. Od středečního dopoledne platí příslušná výstraha, která však nejde úplně do detailu. Podle expertů sice nepůjde o extrémní situaci, ale zejména řidiči by si měli dávat pozor. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Vláda ČR

Sport dostane stovky milionů na obnovu po povodních, rozhodla vláda

Národní sportovní agentura dostane 850 milionů korun na pomoc sportovním organizacím, jejichž majetek zničily či poškodily zářijové povodně. Uvolnění peněz z rozpočtové rezervy schválila vláda středečním jednání. Odsouhlasila také další rozšíření pomoci českým exportérům obchodujícím s Ukrajinou, poskytované formou pojištění vývozních úvěrových rizik Exportní garanční a pojišťovací společností a schválila i spuštění úvěrového programu Národní rozvojové banky pro podnikatele postižené povodněmi.