Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Češi nakupují více zboží pod vlastní značkou řetězců, oproti Němcům ale zaostávají

Účtenky, ilustrační fotografie
Účtenky, ilustrační fotografie
Foto: EuroZprávy.cz

Praha - Češi oproti Němcům či Rakušanům stále kupují výrazně méně zboží pod vlastní značkou obchodníků, nicméně jistý pokrok tady je. Vyplývá to z aktuálních údajů společnosti GfK.

Prodeje zboží prodávaného pod privátní značkou obchodních řetězců loni po letech stagnace mírně ožily. Jejich podíl na celkových prodejích potravin a drogerie stoupl v ČR na 21,2 procenta, zatímco v posledních letech se pohyboval kolem 20 procent. 

V Německu tento podíl loni dosáhl 37 procent, v Rakousku 32 procent. I na Slovensku (27 pct) a v Maďarsku (28 pct) je zboží pod značkou řetězců úspěšnější.

"Vidíme mírný nárůst a posílení dražších privátních značek. Velmi podobný trend je i na Slovensku, Polsku, Maďarsku kde také narůstají nákupy zboží pod privátní značkou stejně jako v ČR," uvedl Ladislav Csengeri z GfK.

V řetězci dm drogerie dosahuje podíl sortimentu vlastních privátních značek na celkových tržbách 33 procent. Kaufland za loňský rok registruje mírný nárůst prodejů zboží pod privátní značkou. Diskonty Lidl, ve kterých dlouhodobě tvoří privátní značky více než 80 procent nabídky, tento sortiment rozšiřují. 

V porovnání se západními zeměmi má ČR ale mnohem vyšší procento zboží prodaného ve slevových akcích. Ceny značkového zboží se díky velkým slevám blíží cenám zboží pod privátní značkou a jeho prodeje jsou tak nižší než v západní Evropě.

V ČR v rámci nejprodávanějších potravin generují privátní značky největší část z tržeb u smetany (37 procent) a kuchyňských olejů (36 pct). Naopak nejméně se pod vlastní značkou řetězců prodá piva (pět procent) a hořké bylinné likéry (dvě procenta), ukazují údaje společnosti Nielsen.

Témata:  obchody nákupy Češi

Související

Aktuálně se děje

22. listopadu 2024 14:38

Zklamaná Eva Pavlová. Prezident prozradil, co se dotklo první dámy

Eva Pavlová je jako první dáma velmi aktivní, přesto se před několika týdny stala pro mnoho občanů terčem. Jak už to tak někdy bývá, důvodem byly peníze. Prezident Petr Pavel nyní prozradil, že jeho manželka byla zklamaná z toho, co se kolem její osoby rozpoutalo. 

Zdroj: Jiří Hrubý

Další zprávy