Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Diskriminace spotřebitelů v Česku? Kontroly ČOI odhalily nepříjemnou praxi

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Mariusz Stankowski / INCORP images

Praha - Česká obchodní inspekce (ČOI) loni zjistila během 721 kontrol sedm případů, kdy došlo k diskriminaci spotřebitelů na základě národnosti, věku nebo postižení. Nejvíc případů se týkalo diskriminace cizinců. Nejhorší situace je v Olomouckém a Moravskoslezském kraji. Za diskriminaci uložila inspekce 18 pokut ve výši jednoho milionu korun. ČOI to uvedla v dnešní tiskové zprávě.

"Oproti roku 2016 došlo v procentuálním vyjádření počtu zjištěných případů k minimálnímu snížení, a to pouze o 0,35 procenta. Vzhledem k této skutečnosti bude problematice diskriminace věnována pozornost i v roce 2018," uvedl ředitel inspekce Mojmír Bezecný.

Jedním ze tří případů diskriminace cizinců byla restaurace, kde cizojazyčně hovořícím návštěvníkům obsluha při placení účtovala navíc částka 80 Kč. V další restauraci používali dva odlišné ceníky. Další případ se týkal ceny za použití WC na čerpací stanici. Zatímco občan ČR měl použití WC zdarma i bez čerpání pohonných hmot, cizinci měli bez předchozího čerpání pohonných hmot zaplatit za použití toalety jedno euro.

ČOI také zjistila problém u prodeje vstupenek na hokejové utkání. Prodávající požadoval rozdílné ceny za vstupenky, kdy vstupné pro domácí účastníky bylo cenově výhodnější. V jedné cukrárně zase nechtěli vpustit dovnitř nevidomou osobu vzhledem k tomu, že ji doprovázel vodící pes.

Témata:  ČOI (Česká obchodní inspekce) diskriminace restaurace

Související

Aktuálně se děje

9. června 2025 10:52

Andrea Pomeje nebude lhát. Přiznala, jak ji poznamenalo napadení psem

Andree Pomeje se před několika týdny přihodila nemilá věc, když ji napadl vlastní pes. Leckdo by čekal, že to poznamenalo její vztah se zvířaty. Dýdžejka přiznala, že to tak doopravdy je. 

Zdroj: Jiří Hrubý

Další zprávy

Ilustrační fotografie.

Zásilkovna odhalila plán. Zvýší kapacitu boxů, aniž by je rozšiřovala

V lokalitách, kde jsou Z-BOXy kvůli vysoké poptávce přetížené, dochází k praktické úpravě. Skupina Packeta, včetně české Zásilkovny, zvyšuje jejich kapacitu přidáváním více menších schránek – tedy bez zvětšování celého boxu a bez nutnosti zabírat další místo ve veřejném prostoru. Řada zásilek se pohodlně vejde i do menších dvířek, takže zákazníci získají více schránek pro vyzvednutí, aniž by bylo nutné zasahovat do okolí. Cílem je naplnit rostoucí poptávku a zároveň zůstat šetrní k prostředí měst a obcí.