Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Nabídli peníze za informace proti Rittigovi, zákon ale detektivové neporušili, potvrdila inspekce

Ivo Rittig
Ivo Rittig
Foto: Twitter

Praha - Detektivové protimafiánského útvaru neporušili zákon, když nabídli peníze za informace proti lobbistovi Ivu Rittigovi. K rozhodnutí dospěla policejní inspekce, která okolnosti schůzek detektivů s obžalovanou Janou Šádkovou prověřovala od loňského podzimu. Informují o tom dnešní Lidové noviny (LN). Šádkové advokát Jiří Matzner nevylučuje, že nechá postup Generální inspekce bezpečnostních sborů přezkoumat.

"Šetřením dotazované věci nebyly zjištěny skutečnosti, které by nasvědčovaly spáchání trestného činu příslušníkem bezpečnostního sboru, a věc byla uložena," uvedla mluvčí inspekce Radka Sandorová.

Prošetření nařídila soudkyně kauzy petrochemické firmy Oleo Chemical (OCh) a lobbisty Rittiga, ve které je obžalováno deset lidí z vyvedení 20 milionů z firmy na Rittigovy účty. Šádková při výslechu řekla, že jí kriminalista v přípravném řízení nabídl odměnu za případnou spolupráci. Podle serveru Lidovky.cz se s ní detektivové sešli třikrát - nejprve jí nabízeli možnost stát se informátorem, za což byli ochotni zaplatit, později pak status spolupracující obviněné, díky čemuž by Šádková mohla počítat s možností výrazně nižšího trestu. Šádková vždy odmítla, píše deník.

Advokát Matzner už dříve řekl, že jeho klientka je od začátku ochotná spolupracovat s policií při vyšetřování, odmítá ale uznat vinu, jak to po ní policie údajně chtěla, protože tvrzení vyšetřovatelů odmítá. Nyní chce Matzner počkat na zdůvodnění rozhodnutí, poté zváží, zda rozhodnutí nechá přezkoumat.

Soud bude pokračovat v rozplétání případu v dubnu, většině obžalovaných hrozí až deset let vězení.

Témata:  Ivo Rittig Generální inspekce bezpečnostních sborů (GIBS) Oleo Chemical

Související

Aktuálně se děje

14:10

Kim Kardashian čelí kritice: Překročila hranice?

Kim Kardashian čelí kritice za reklamu na značku Skims, kde pózuje s růžencem kolem krku. Sociální sítě zaplavily reakce označující tento krok za neuctivý a marketingově vypočítavý. Reklama vyvolala vášnivou debatu a požadavky na omluvu.

Zdroj: Zdeněk Tuhý

Další zprávy