Na konci roku 2017 mělo být převedeno 648 poboček pošt na pošty Partner, ve skutečnosti se do té doby podařilo převést 428 poboček. Celkově má být do roku 2025 převedeno 2 527 pošt na pošty Partner.
NKÚ se dále zaměřil na vybrané nákupy České pošty a odhalil některé dílčí nedostatky. Podnik nakoupil v letech 2015 a 2016 nábytek pro své pobočky, avšak téměř jej nevyužil. Ještě v roce 2018 bylo přibližně 90 % z veškerého tohoto nábytku v hodnotě přesahující čtyři miliony korun uloženo ve skladech pošty.
V roce 2015 dosáhla pošta kladného výsledku hospodaření ve výši 241 milionů korun, v roce 2017 šlo už o 78 milionů korun. Jedním z důvodů zhoršení výsledku byl například pokles příjmů z poštovních služeb.
Celkový počet reklamací na poskytované služby České pošty v roce 2016 dosahoval přibližně 55 tisíc. V roce 2017 vzrostl počet podání na 66 tisíc. Drtivá většina těchto podání se týkala hlavní činnosti podniku – dodávání poštovních zásilek, které tvořilo 82 % všech reklamací.
U Ministerstva vnitra jakožto zakladatele státního podniku se ukázalo, že v kontrolovaných letech nevykonalo u České pošty žádnou veřejnosprávní kontrolu, informuje nku.cz. Neexistuje také dlouhodobá koncepce rozvoje České pošty, kterou by resort měl mít vypracovanou a podle které by se měl podnik rozvíjet.