reklama

Na konci roku 2017 mělo být převedeno 648 poboček pošt na pošty Partner, ve skutečnosti se do té doby podařilo převést 428 poboček. Celkově má být do roku 2025 převedeno 2 527 pošt na pošty Partner.

NKÚ se dále zaměřil na vybrané nákupy České pošty a odhalil některé dílčí nedostatky. Podnik nakoupil v letech 2015 a 2016 nábytek pro své pobočky, avšak téměř jej nevyužil. Ještě v roce 2018 bylo přibližně 90 % z veškerého tohoto nábytku v hodnotě přesahující čtyři miliony korun uloženo ve skladech pošty.

V roce 2015 dosáhla pošta kladného výsledku hospodaření ve výši 241 milionů korun, v roce 2017 šlo už o 78 milionů korun. Jedním z důvodů zhoršení výsledku byl například pokles příjmů z poštovních služeb.

Celkový počet reklamací na poskytované služby České pošty v roce 2016 dosahoval přibližně 55 tisíc. V roce 2017 vzrostl počet podání na 66 tisíc. Drtivá většina těchto podání se týkala hlavní činnosti podniku – dodávání poštovních zásilek, které tvořilo 82 % všech reklamací.

U Ministerstva vnitra jakožto zakladatele státního podniku se ukázalo, že v kontrolovaných letech nevykonalo u České pošty žádnou veřejnosprávní kontrolu, informuje nku.cz. Neexistuje také dlouhodobá koncepce rozvoje České pošty, kterou by resort měl mít vypracovanou a podle které by se měl podnik rozvíjet.