Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Napadl sníh a řidiči vyrazili do servisů. Čekací doba se prodloužila

Přezutí pneumatik, ilustrační fotografie
Přezutí pneumatik, ilustrační fotografie
Foto: Adam Mráček / INCORP images

Kvůli prvnímu sněhu a nízkým teplotám se prodloužila čekací doba v pneuservisech. Na přezutí na zimní pneumatiky si v současnosti motoristé počkají mnohde pět až sedm dní. Vyplývá to z údajů pneuservisů a prodejců pneumatik.

V polovině listopadu nemělo na zimní pneumatiky přezuto zhruba 20 procent řidičů. Důvodem bylo teplé počasí, které je nenutilo přezouvat. Zimní pneumatiky jsou povinné od listopadu do konce března za zhoršených povětrnostních podmínek.

"Vzhledem k průběhu předchozích let měly mít pneuservisy v těchto dnech často již volnější pracovní režim. Místo toho přišla nárazově vlna zákazníků, které překvapilo chladné počasí a první sníh. Největší zájem o přezutí byl letos jako vždy na přelomu října a listopadu. Pneuservisy však nyní stále registrují zhruba dvojnásobnou poptávku v porovnání s předsezónním obdobím," uvedl ředitel e-shopu Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier.

Podle Michala Knora z Auto Kelly sice napadl první sníh, ale ten rychle roztál. "Zájem opozdilců na přezutí se na telefonních linkách servisů sice projevil, nešlo ale nijak o dramatický nárůst. Předpokládáme tedy, že čekací doba se výrazně neprodloužila, maximálně o jeden den," podotkl.

Nejčastějším zimním pláštěm je tuzemský Barum Polaris 5, který má zhruba pětinový podíl na trhu. Češi ale nejsou zaměřeni pouze na nízkou cenu, vyžadují pro sebe i dostatečnou porci bezpečí, což potvrzuje dlouhodobá obliba prémiových značek jako Continental, Michelin nebo Nokian. Do popředí se tlačí belgický Uniroyal s pláštěm MS plus 77, který se zařadil mezi patnáct nejprodávanějších zimních pneumatik v ČR.

Témata:  pneumatiky doprava počasí

Související

Aktuálně se děje

31. srpna 2025 16:35

Mrazivá slova naší hokejové legendy. Golonka přiznal myšlenky na smrt

Na Slovensku rezonují velmi upřímná slova legendy našeho hokeje z dob společného státu. Jozef Golonka má za sebou další operaci a přiznává, že znovu pod kudlu už se mu moc nechce. Nemuselo by to totiž dobře dopadnout. 

Zdroj: Dan Šrámek

Další zprávy

Pendolino jezdí do Českých Budějovic až dvousetkilometrovou rychlostí.

Rekordní sprint na jih Čech. Pendolino už jezdí v běžném provozu rychleji než stošedesátkou

Česká železnice prolomila dosavadní rychlostní limit 160 km/h v pravidelné dopravě. Vysokorychlostní jednotka Pendolino Českých drah na lince z Prahy do Českých Budějovic poprvé dosahuje rychlosti až 200 km/h. Cestující se tak dostanou do jihočeské metropole v rekordním čase 95 minut, v opačném směru bude vlak ještě o pět minut rychlejší. Pendolino dosahuje své maximální rychlosti díky technologii naklápění vozů na dvou úsecích jižního koridoru, mezi Voticemi a Sudoměřicemi a mezi Doubím a Soběslaví.