Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Mikuláš v ohrožení? V reklamách ho válcuje Santa Claus

Mikulášská besídka v Městských divadlech pražských
Mikulášská besídka v Městských divadlech pražských
Foto: mestskadivadlaprazska.cz **www.mestskadivadlaprazska.cz**

Obchodní řetězce v reklamních letácích k mikulášské nadílce využívají častěji zahraniční motivy, jako je Santa Claus, My little Pony, smajlíci nebo Angry Birds, a to ve 43 procentech nabídky. České motivy jako Mikuláš, čert, anděl, Krteček a Ladovy obrázky dávají dohromady 28 procent nabídky. Zbytek tvoří neutrální motivy. Vyplývá to z analýzy společnosti Česká distribuční.

V listopadových akčních letácích řetězců se speciální mikulášskou nabídkou se Santa objevil 23krát, Mikuláš 12krát. "Nemyslím si, že by český Mikuláš byl v ohrožení. Letáky mají spotřebitelům především předvést šíři nabídky, proto je logické, že v nich před Vánoci najdeme hlavně netradiční produkty, novinky nebo oblíbené dětské hrdiny," uvedl ředitel společnosti Česká distribuční Petr Sikora. Neutrální motivy jako sněhuláci, zlaté mince, stromky či šišky se vyskytovaly na 29 procentech promovaných produktů.

Trhu rychloobrátkového zboží v ČR dominují německé obchodní řetězce. Ve 30 největších řetězcích s převahou rychloobrátkového zboží, které celkem vytvořily v roce 2016 roční tržby 392 miliard korun, ovládali němečtí majitelé 40 procent. Na tuzemské firmy připadlo 23,1 procenta, nizozemští vlastníci ovládali 18,1 procenta. Vyplynulo to z dřívější analýzy společnosti Bisnode.

Devadesát procent mikulášské nabídky připadá na sladkosti. Průměrná sleva, kterou letos řetězce na mikulášskou nadílku v letácích nabízejí, dosahuje 27 procent.

V nabídce řetězců před Mikulášem vede čokoláda (48 pct) následovaná bonbony (deset pct), perníky a piškoty, sušenkami a želé a oplatkami (všechny po šesti pct). Ovoce a ořechy tvoří jen pět procent nabídky a zbývajících pět procent jsou hračky, mikulášské pytlíky či uhlí pro zlobivé děti.

Témata:  reklama Mikuláš obchody

Související

Aktuálně se děje

22. února 2025 13:02

Daňové přiznání za rok 2024: Do kdy jej podat a jak jej zaplatit?

Daňové přiznání k dani z příjmů fyzických osob je povinností pro každou fyzickou osobu, která má daňovou povinnost v České republice, a to jak pro rezidenty, tak pro nerezidenty, přičemž u nerezidentů se vztahuje pouze na příjmy plynoucí ze zdrojů v ČR. Při podávání přiznání musíte zahrnout všechny příjmy, s výjimkou těch, které jsou od daně osvobozené, nebo těch, z nichž je daň vybírána srážkou podle zvláštní sazby.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy

Policie ČR, ilustrační foto

Útok v Hradci: Česko truchlí za oběti vraždy

Královéhradeckem se šíří smutek, hněv i strach. Tragédie, která se ve čtvrtek ráno odehrála v místním obchodě, zasáhla nejen blízké obětí, ale i širokou veřejnost. Dvě prodavačky, 19letá dívka a 38letá žena, se staly oběťmi brutálního útoku 16letého mladíka, který si je podle všeho vybral zcela náhodně.