Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Česká republika je na tom skvěle: Chudoba zde ohrožuje mladé nejméně z celé EU

Voda
Voda
Foto: Pixabay

Česká republika si z hlediska ohrožení mladých pracujících lidí chudobou vede ze všech zemí Evropské unie nejlépe. Vyplývá to z údajů statistického úřadu Eurostat za rok 2017. Podíl mladých pracujících ve věku 18-24 let, kteří jsou ohroženi chudobou, v Česku představuje pouze 1,5 procenta. Průměr EU činí 11 procent. Dobře si vede v tomto ohledu i Slovensko, naopak nejhorší čísla vykazuje Rumunsko.

EU jako celek vykazovala v tomto ukazateli nejhorší výsledek v roce 2014, kdy to bylo 12,9 procenta, od té doby se situace každým rokem mírně zlepšuje.

Česká republika patřila v uplynulých letech vedle Slovenska (3,8 procenta), Finska (4,2 procenta) a Slovinska (5,4 procenta) vždy k nejlépe hodnoceným zemím. Na opačném konci žebříčku se po Rumunsku tradičně umísťují země jako je Španělsko (19 procent), Řecko a poněkud překvapivě i Lucembursko (20 procent) a Dánsko (19,1 procenta). Řecko přitom v roce 2017 vykázalo výrazné zlepšení, a to z 19 procent na 14,1 procenta.

Podle metodiky Eurostatu je chudobou ohrožen ten mladý člověk, jehož čistý příjem po všech odvodech dosahuje méně než 60 procent národního průměru. Svou roli ve výpočtech tak hraje i průměrná velikost rodin v dané zemi a průměrný plat. Ten je přitom v ČR na evropské poměry spíše nízký.

Témata:  Česká republika společnost práce

Související

Aktuálně se děje

4. srpna 2025 12:52

Tragická letecká nehoda na Mallorce. Dva mrtví, pilot prováděl akrobacii

Tragická letecká nehoda se o víkendu stala u turisty vyhledávaného španělského ostrova Mallorca. Malé letadlo spadlo do moře, nepřežili pilot a jeho nezletilý syn. O případu informoval web Majorca Daily Bulletin

Zdroj: Lucie Podzimková

Další zprávy

Pendolino, ilustrační fotografie.

Pendolino na nové trase. České dráhy očekávají, že padne rekord

České dráhy od konce srpna nasadí denně na jeden pár vlaků Jižní expres vysokorychlostní jednotku Pendolino. Nasazení na koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi umožní nejen zkrácení jízdní doby pro cesty do a z jihočeské metropole, ale také bude znamenat pokoření dosavadního maximálního rychlostního limitu na tuzemské železnici v rámci pravidelného vlakového provozu. Na modernizovaných traťových úsecích se totiž počítá s tím, že Pendolino pojede rychleji než 160 km/h, což je dosavadní traťové maximum v České republice.