Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Češi nechtějí riskovat individuální cesty do zahraničí, častěji volí služby CK

Cestování, ilustrační foto
Cestování, ilustrační foto
Foto: Mikuláš Křepelka / INCORP images

Češi v souvislosti s pandemií koronaviru nechtějí riskovat individuální cesty do zahraničí a častěji volí služby cestovních kanceláří (CK). Právě i noví klienti stojí za vysokými prodeji zájezdů na letošní léto. Některé CK u předprodejů evidují dokonce až kolem 50 procent nových zákazníků z řad těch, kteří si dříve organizovali dovolenou sami. Vyplývá to z průzkumu CK Alexandria a odpovědí zástupců dalších CK.

CK Alexandria zaznamenala výrazný nárůst prodejů letních zájezdů, přičemž zhruba polovina nakupujících se rekrutovala z těch, kteří byli dříve zvyklí si cestu, ubytování i další služby v zahraničí zařizovat sami. Důvodem změny přístupu jsou podle marketingového ředitele CK Petra Šatného zřejmě ne příliš dobré zkušenosti s vymáháním zaplacených peněz za letenky, pobyt nebo pronájem aut.

Pro dalších 18 procent nových zákazníků CK Alexandria, kteří si koupili letní dovolenou v předprodeji, jde podle průzkumu o úplně první leteckou cestu. Od jiných CK přešla asi třetina zákazníků, kteří odpověděli v průzkumu uskutečněném mezi 1100 respondenty na přelomu ledna a února.

"Prodeje zájezdů se momentálně pohybují vysoko nad předcovidovým rokem 2019. Je to samozřejmě dané tím, že naši klienti v posledních dvou letech cestovali míň, než bývali zvyklí. Zároveň ale registrujeme i nové zákazníky, kteří třeba dříve cestovali samostatně," uvedl mluvčí Fischer Group Jan Bezděk. Doplnil, že od CK dostanou lidé informace o aktuálních opatřeních a povinnostech v dané destinaci. Pokud klient v průběhu dovolené zjistí, že nemá všechny dokumenty v pořádku, může se obrátit na delegáta.

Také CK Exim Tours hlásí obrovský zájem o cestování. Z destinací na léto vedou Řecko, Turecko, Španělsko a Egypt. "Nové klienty nám přihrává i to, že jsme se vypořádali se všemi držiteli voucherů za nevyužité zájezdy. Všichni naši klienti, kteří nemohli odcestovat kvůli covidu, dostali svoje peníze zpět, což nám velmi pomáhá v současné sezoně," řekl mluvčí CK Petr Kostka.

Motivací pro 68 procent zákazníků pro nákup pobytu u CK je podle průzkumu záruka vrácení peněz při nemožnosti vycestovat kvůli pandemii. Jistotu, že případné problémy budou moci řešit osobně v pobočkách, telefonicky nebo e-mailem, je podstatná pro přibližně 50 procent lidí. Nechtějí být spojeni s automaty nebo tzv. chatboty, tedy počítačovými programy, které jsou určené k automatizované komunikaci s lidmi. Stejná část oslovených věří referenci známých nebo příbuzných. Pro zhruba 80 procent lidí je důležitá historie, dobrá pověst a přístup CK k zákazníkům.

Témata:  cestovní kanceláře cestování

Související

Aktuálně se děje

13. října 2025 16:49

Agáta Hanychová prozradila, co začíná být nesnesitelné. Letní varování asi nestačilo

Agáta Hanychová letos oslavila kulaté 40. narozeniny, takže by stále měla být na vrcholu sil. Důchod je zkrátka zatím v nedohlednu. Trojnásobná maminka ale nyní přiznává, že poslední dobou zrovna nemá energii na rozdávání. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Andrej Babiš

Komentář

Česko sleduje přetahovanou mezi končící a nastupující vládou. Jde o peníze

Má dosluhující vláda předložit nové sněmovně návrh rozpočtu na rok 2026? Odpověď na tuto otázku bude do značné míry odrážet politické preference každého občana. Stoupenec nynější, končící vlády řekne, že je správné, aby zodpovědnost za hospodaření v příštím roce – a hlavně za možný, ba pravděpodobný vyšší schodek – nesla tedy už vláda nová. Ať si tedy navrhne svůj rozpočet, když beztak budoucí vládní členové považují stávající návrh za „cár papíru“.