Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

O penzijní reformě se podle Bartoše povede ještě diskuse, nic není finální

Ivan Bartoš
Ivan Bartoš
Foto: Michal Kalášek / INCORP images

O penzijní reformě se ještě povede podrobná diskuse, nic není finální, sdělil dnes ČTK vicepremiér Ivan Bartoš (Piráti) k návrhu, který v neděli zveřejnila Česká televize (ČT). Piráti mají k plánu připomínky, o kterých se bude ještě jednat, doplnil Bartoš. Podle jeho strany je nutné zlepšit finanční udržitelnost systému a minimalizovat negativní dopady na seniory i pracující.

ČT s odkazem na materiál ministerstva práce dohodnutého na koaliční radě uvedla, že dnešní padesátníci by měli jít do důchodu v 66 letech. Čtyřicátníci mají mít nárok na důchod v 67 letech a lidé staří 34 let a méně by měli jít do penze v 68 letech. Podle mluvčího vlády Václava Smolky ale koalice ještě změnu neschválila, jde jen o jeden z návrhů ekonomů. Na twitteru uvedl, že informace zveřejněné ČT jsou nesprávně prezentovány. Nyní je věk pro odchod do penze pro muže a bezdětné ženy 64 let.

Bartoš dnes ČTK napsal, že o reformě se povede ještě podrobná diskuse. "Nic není finální. K aktuálnímu návrhu ministra (práce) Mariana Jurečky (KDU-ČSL) máme připomínky, o kterých budeme jednat. Za Piráty se snažíme hlavně zlepšit finanční udržitelnost celého systému a minimalizovat negativní dopady na seniory i pracující včetně jejich potomků," uvedl.

Témata:  Ivan Bartoš důchody

Související

Aktuálně se děje

4. srpna 2025 13:37

Ondřeji Brzobohatému došla trpělivost s útoky. Tiffany Richbitch končí

Do úzkých dostala Ondřeje Brzobohatého jeho bývalá manželka Taťána Kuchařová tím, co o něm začala šířit v rámci stále probíhajícího soudního sporu. Po poslední vlně útoků už známému hudebníkovi došla trpělivost. Rozhodl se udělat zásadní věc. 

Zdroj: Dan Šrámek

Další zprávy

Pendolino, ilustrační fotografie.

Pendolino na nové trase. České dráhy očekávají, že padne rekord

České dráhy od konce srpna nasadí denně na jeden pár vlaků Jižní expres vysokorychlostní jednotku Pendolino. Nasazení na koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi umožní nejen zkrácení jízdní doby pro cesty do a z jihočeské metropole, ale také bude znamenat pokoření dosavadního maximálního rychlostního limitu na tuzemské železnici v rámci pravidelného vlakového provozu. Na modernizovaných traťových úsecích se totiž počítá s tím, že Pendolino pojede rychleji než 160 km/h, což je dosavadní traťové maximum v České republice.