Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Ojeté vozy na internetu loni zdražily o 11,2 pct na průměrně 288.000 Kč

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Foto: Pixabay

Ojeté vozy nabízené na internetu loni zdražily v průměru o 11,2 procenta na 288.000 korun. Jejich prodej přitom kvůli zhoršené ekonomické situaci klesl o více než 13 procent. Na začátku letošní roku se však poptávka opět výrazně zvyšuje. Vyplývá to z údajů vyhledávače TipCars.com.

"Cena za ojetá auta se meziročně zvyšovala, ale právě kvůli nižšímu zájmu v druhé polovině roku 2022 nerostla tolik jako inflace. Průměrná cena prodávaných osobních ojetých aut loni vzrostla z 259.000 Kč na 288.000 Kč. Růst však začal zpomalovat již od poloviny roku, kdy některé modely dokonce mírně zlevnily," uvedl ředitel společnosti TipCars Marek Knieža.

Nejprodávanější auto v tuzemských bazarech Škoda Octavia podle dat za poslední rok zdražila o 5,84 procenta na průměrných 299.544 korun. Škoda Fabia je proti loňsku dražší o 6,55 procenta, Volkswagen Golf o 7,17 procenta a Kia Ceed zdražila o 8,7 procenta.

Roste zájem o starší vozy, které už mají deset až 15 let. Ty loni zdražovaly rychlejším tempem než mladší auta, v průměru o 14,6 procenta na 166.000 Kč. Jejich průměrná cena se pohybuje v rozmezí od 115.000 do 215.000 korun. Lidé podle ředitele TipCars v současnosti více vyhledávají také některé konkrétní levnější značky a mění se i preference pohonných jednotek způsobené rozdílem ceny nafty a benzinu.

Nejčastěji vyhledávanými modely v současnosti jsou v kategorii do 100.000 Kč Škoda Octavia, Škoda Fabia, Volkswagen Golf, Ford Focus a Volkswagen Passat, do 200.000 Kč Škoda Octavia, Škoda Fabia, Škoda Rapid, Volkswagen Golf a Ford Focus, do 300.000 Kč pak rovněž Octavia a Fabia a dále Škoda Superb, Škoda Rapid a VW Golf, a do 500 000 Kč je to Octavia, Superb, Volkswagen Passat, Volkswagen Golf a Ford Mondeo.

Témata:  auto autobazar

Související

Aktuálně se děje

23. listopadu 2024 15:04

Ruská propaganda padělala obálku týdeníku "The Economist" o začátku třetí světové války

Ruští propagandisté vytvořili falešnou obálku známého britského časopisu s cílem šířit jaderné hrozby, které měly zasáhnout západní veřejnost.

Zdroj: Julie Jarošová

Další zprávy