Řetězec obchodů s elektronikou OKAY oznámil, že do 25. ledna natrvalo uzavře všechny své prodejny. Konec společnosti na českém a slovenském trhu to ale neznamená. Firma totiž zároveň představila ambiciózní záchranný plán.
Sdělení o uzavření prodejen se objevilo na webu řetězce, který vyzval zákazníky, aby využili jedinečné příležitosti a nakoupili vybrané zboží za likvidační ceny. Firma zároveň informovala, že e-shop a velkoobchodní prodejna budou nadále lidem k dispozici.
Společnost v tiskové zprávě uvedla, že po 30 letech fungování dospěla do bodu, kdy se současný model maloobchodních prodejen ukázal jako neudržitelný a bez ekonomického smyslu. "Tento stav si vyžaduje strategické změny, které zajistí dlouhodobou udržitelnost společnosti," píše se ve zprávě.
Byl proto spuštěn stabilizační plán, v jehož rámci dochází k uzavření maloobchodních prodejen a prodeji sortimentu z nich v maximální možné míře. Získané peníze mají posloužit k uspokojení věřitelů. Dalšími opatřeními jsou omezení režijních nákladů centrály, zmenšení skladovacích prostor a optimalizace procesů.
Součástí plánu je také využití předběžné restrukturalizace, která umožňuje podnikatelům ve finančních problémech řešit situaci včas na to, aby nedošlo k úpadku a insolvenčnímu řízení. Společnost v jejím rámci nabízí věřitelům uspokojení pohledávek v řádu desítek procent. Firma také zdůraznila, že si plní všechny závazky vůči zákazníkům i zaměstnancům.
Do budoucna se chce OKAY zaměřit na model e-commerce s velkoobchodním prodejem. Hlavními pilíři budou e-shop a velkoobchodní prodejny typu "cash and carry" v 10 až 14 lokalitách v Česku a na Slovensku.