reklama

Hromadná nehoda se stala 13. října večer na 49. kilometru ve směru na Brno. Cisterna s palmovým olejem se převrátila na bok přes oba jízdní pruhy a začala hořet. Narazila do ní čtyři osobní auta, která se také vzňala. Řidič jednoho z osobních aut uhořel.

Vyšetřovatelé si nechali zpracovat několik znaleckých posudků, mimo jiné odborné vyjádření z Kriminalistického ústavu Praha, znalecký posudek analýzy dopravní nehody z ČVUT Praha a odborné vyjádření Hasičského záchranného sboru Středočeského kraje. Ze znaleckých zkoumání vyplynulo, že na jízdní soupravě explodovala přední pneumatika. Cisterna poté vybočila doleva, převrátila se na pravý bok a narazila do středových svodidel.

Příčinou úniku vzduchu z pneumatiky a následné exploze byl podle kriminalistů vrut šroubu, který pneumatiku propíchl. "To vedlo k poškození pneumatiky bez možného vlivu řidiče, které způsobilo dopravní nehodu jízdní soupravy. Po roztržení pneumatiky kola se stalo nákladní vozidlo neovladatelné. Po havárii jízdní souprava vytvořila náhlou a neočekávanou překážku a ostatní řidiči nemohli střetu s ní zabránit," uvedla Čermáková.

Vyšetřovatel proto podle ní dospěl k závěru, že příčinou dopravní nehody byl náhlý defekt pneumatiky, který jeho řidič nemohl nijak korigovat. Rozhodl se věc podle trestního řádu odložit, neboť v případu nejde o podezření z trestného činu.

Loading...
reklama