Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Pražské centrum odbavilo v pondělí 2945 uprchlíků, dohromady už přes 36 tisíc

Uprchlíci z Ukrajiny se registrují v Česku
Uprchlíci z Ukrajiny se registrují v Česku
Foto: Halin Selasicz / INCORP images

Pražské asistenční centrum pro pomoc ukrajinským uprchlíkům v pondělí odbavilo 2945 lidí, přibližně o 500 více než v neděli. Od začátku ruské invaze na Ukrajinu se na středisko obrátilo celkem 36.041 lidí. Na twitteru o tom dnes informoval pražský primátor Zdeněk Hřib (Piráti). Pracoviště v pražském Kongresovém centru funguje nepřetržitě a je společné pro hlavní město a Středočeský kraj.

bytování se v pondělí podařilo zajistit pro 323 lidí, z toho 88 uprchlíků bylo ubytováno v takzvaném nouzovém režimu, tedy například v tělocvičnách. K odbavení do jiných asistenčních center z Prahy zamířilo autobusem 136 lidí.

Hřib a jeho náměstek Petr Hlubuček (STAN) v pondělí řekli novinářům, že Praha bude chtít po státu, aby stanovil příspěvek domácnostem za ubytování ukrajinských uprchlíků. Bydlení ve stanech, tělocvičnách či ubytovnách je pouze nouzové. Městské části nyní magistrátu nabízejí něco přes 500 míst pro nouzové ubytování. Město chce také po EU, aby Česku, Slovensku a Polsku s migrační vlnou pomohla.

Magistrát s radnicemi řeší také místa ve školách pro ukrajinské děti. Podle radního Víta Šimrala (Piráti) jsou zřizovány buď samostatné třídy, nebo jsou děti začleňovány do těch současných. Pokud se situace nezmění, místa budou pravděpodobně zaplněna ještě v nynějším školním roce.

Hřib v sobotu upozornil na to, že celkový počet uprchlíků z Ukrajiny v Praze je vyšší než počet lidí odbavených v asistenčním centru. Uprchlíky totiž odbavují i další pracoviště odboru azylové a migrační politiky ministerstva vnitra. Ne všichni příchozí se navíc registrují ihned.

Témata:  uprchlíci Praha

Související

Aktuálně se děje

24. listopadu 2024 14:10

Kim Kardashian čelí kritice: Překročila hranice?

Kim Kardashian čelí kritice za reklamu na značku Skims, kde pózuje s růžencem kolem krku. Sociální sítě zaplavily reakce označující tento krok za neuctivý a marketingově vypočítavý. Reklama vyvolala vášnivou debatu a požadavky na omluvu.

Zdroj: Zdeněk Tuhý

Další zprávy