Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Útok v Hradci Králové: Motiv není zřejmý, na terorismus to nevypadá

Policie ČR, ilustrační fotografie.
Policie ČR, ilustrační fotografie.
Foto: Adam Mráček / INCORP images

Policie nadále pracuje na ustanovení motivu šestnáctiletého mladíka, který ve čtvrtek ráno v obchodě v Hradci Králové zavraždil dvě prodavačky. Podle strážců zákona nic nenasvědčuje tomu, že by šlo o teroristický útok. 

Policie to odpoledne uvedla na sociální síti X. "Motiv útočníka stále není zřejmý. Nic však nenasvědčuje tomu, že by se jednalo o teroristický útok. Informace, které máme v tuto chvíli k dispozici a které se mohou ještě změnit, nasvědčují spíše tomu, že výběr obětí byl náhodný," napsala. 

Strážci zákona v kontextu dnešní tragédie zmínili, že za poslední dva roky došlo k cca 25% nárůstu počtu dětí, které spáchají násilný trestný čin. "Jedná se o fenomén, který zmiňoval i policejní prezident na tiskové konferenci. U aktuálního případu nás bude zajímat nejen osoba útočníka, ale také okolnosti útoku, vztahy s okolím a motivace," dodali.

K útoku na prodavačky v obchodě v Hradci Králové došlo ve čtvrtek ráno. Původní informace hovořily o dvou vážně zraněných osobách. Policie později potvrdila, že obě ženy zraněním podlehly. 

Pachatel, kterým je šestnáctiletý mladík české národnosti, z místa činu utekl. V řádu několika minut ho zadržela policejní zásahová jednotka. Policisté nyní pracují na ustanovení motivu mladistvého útočníka. Do vyšetřování je zapojena i Národní centrála proti terorismu, extremismu a kybernetické kriminalitě. 

Témata:  krimi Policie ČR Královéhradecký kraj

Související

Aktuálně se děje

9:34

Tom Holland v kuriózní situaci: Nemohl si koupit vlastní pivo

Tom Holland, britský herec a představitel Spider-Mana, sdílel zábavnou příhodu z USA, kdy mu pokladní při nákupu vlastního nealkoholického piva Bero odmítl uznat britský průkaz totožnosti. Naštěstí mu pomohl zaměstnanec obchodu, který transakci dokončil se svým vlastním dokladem. I přes tuto komickou situaci vyjádřil Holland nadšení z uvedení značky Bero na americký trh, která má nabídnout kvalitní a inkluzivní alternativu pro ty, kteří preferují nealkoholické nápoje.

Zdroj: Zdeněk Tuhý

Další zprávy