reklama

Vyplývá to z údajů na webu ministerstva zdravotnictví. 

Nejhorší je nadále situace na Prachaticku, kde je nejvyšší počet nově nakažených za uplynulý týden. V okrese bylo podle ministerstva za posledních sedm dní potvrzeno zhruba 73 případů nákazy koronavirem v přepočtu na 100.000 obyvatel. Hygienici dokončili ve čtvrtek testování asi 350 zaměstnanců firmy Intica Systems v Prachaticích. Zatím znají výsledky dvou třetin, pozitivních z toho je šest lidí. Výsledky ostatních budou známy dnes. Postupně se koronavirus potvrdil již u zhruba 30 lidí z firmy nebo jejího okolí.

Nadále roste počet aktuálně nemocných, tedy počet případů nákazy po odečtení vyléčených a zemřelých. Množství aktivních případů covidu-19 činí 4481, což je nejvíc od 14. dubna. Je tak už jenom o zhruba dvě stovky nižší než zatím nejvyšší počet nemocných, který byl zaznamenán 11. dubna.

Ministerstvo zdravotnictví zpětně revidovalo počty nových případů nákazy koronavirem za úterý a středu. Původně uvádělo, že v úterý bylo nově nakažených 275 a ve středu 278, ale po dnešní aktualizaci údajů uvádí za úterý 276 případů a za středu 275. V předchozích dnech ministerstvo už zpětně revidovalo počty vyléčených a hospitalizovaných. Přitom však zároveň Ústav zdravotnických informací a statistiky (ÚZIS) tvrdil, že věrohodnost statistik tím neklesá, protože právě údaje o počtech nových případů se zpětně nemění.

Audit počtu vyléčených nařídil ministr zdravotnictví Adam Vojtěch (ANO). Ministerstvo pak v neděli v údajích na webu zvýšilo počet vyléčených, a tím o třetinu snížilo údaj o počtu aktuálně nemocných s covidem-19. Ředitel ÚZIS Ladislav Dušek pak ČTK tvrdil, že na věrohodnost statistik covidu-19 audit nemůže mít vliv, protože počty nově diagnostikovaných, zemřelých i hospitalizovaných se sledují v reálném čase, když se vloží do databáze. "Záznam o vyléčení je jediný, který vyžaduje nějakou zpětnou kontrolu," řekl. Vzápětí ale ministerstvo snížilo počet hospitalizovaných a v posledních dnech opakovaně měnilo i údaje o nově diagnostikovaných a zemřelých.

reklama