"Lidé o nákupech více přemýšlí, a letos budou ještě poctivěji srovnávat a vybírat produkty tak, aby neutráceli za ‚zbytečnosti‘ či nevhodné dárky," uvedl generální ředitel Heureky Jan Mayer. Všechny či většinu dárků bude na internetu nakupovat 60 procent dotazovaných, jen dvě procenta na internet při nákupu vánočních dárků nezabrousí vůbec.

Lidé letos také podle Mayera častěji budou pořizovat třeba jen jeden, ale nákladnější dárek, který udělá opravdovou radost a bude pro obdarovaného mít smysl, než aby kupovali pět malých "hloupostí", které skončí na dně skříně.

Typickým příkladem letošních vánočních hitů bude třeba designové povlečení, utěrky, ručníky, kvalitní designové deky na zahřátí a podobně. "V našich datech vidíme, že o tento sortiment roste v posledních týdnech zájem, a před Vánoci čekáme, že čísla vyrostou ještě výš,“ dodal Mayer. Podobné trendy budou platit například i v kosmetice, tedy dražší značky či luxusní kosmetika, kterou člověk sám sobě nepořídí.

Hitem letos bude i vybavení a příslušenství do chytré domácnosti, které navíc často ušetří energii a čas, například různé chytré termostaty, hlavice a další vychytávky, také třeba horkovzdušné fritézy či pomalé hrnce.

Loni Češi v internetových obchodech podle dat Heureky a Asociace pro elektronickou komerci utratili 223 miliard korun, meziročně o 14 procent více.