Kromě správného množství oblečení a dalších věcí, jako je zubní kartáček, deodorant, peníze a mobilní telefon, toho s sebou dnes na cesty moc nepotřebujeme. Koneckonců, většina hotelů nabízí sprchový gel, šampon a žehličky, což nám v našem kufru ušetří spoustu místa.

Jednou z věcí, kterou si lidé zřídka zabalí, je fén na vlasy, protože ten může být opravdu objemný. Jeden vědecký výzkum však naznačuje, že by to mohla být zdraví ohrožující chyba.

Studie z roku 2008 provedená mikrobiologem Chuckem Gerbem, který je odborníkem na mikroorganismy, zjistila, že byste se měli vyhnout vysoušeči vlasů v hotelu, pokud je to možné.

Americká zpravodajská stanice ABC ho proto požádala, aby se podíval na čistotu devíti hotelových pokojů v Los Angeles. Nešlo přitom o žádné levné hotely, ale o zařízení se třemi až pěti hvězdičkami.

I tento jeho průzkum ukázal, že hotelové vysoušeče vlasů jsou jedním z nejšpinavějších předmětů v místnosti a nebylo to proto, že vyfukují bakterie. Vlastně je to spíše proto, že čištění vysoušečů vlasů není povinný úkol pro hotelové uklizečky, které musí pořádně vydrhnout a dezinfikovat věci jako toaleta a skleničky na pití.

„Zřejmě existují věci, které lidé s vysoušeči dělají a o kterých nevím, protože některé z nich byly skutečně plné bakterií a choroboplodných zárodků,“ uvedl vědec. To znamená, že i další předměty v místnosti, jako jsou vypínače světel, dálkové ovládání, klíče a menu, které jsou pravidelně využívány jinými lidmi, ale nejsou dezinfikovány, by mohly obsahovat mikroby.

Gerba proto přidal několik rad pro hotelové uklízeče: „Musíte být velice opatrní při používání dezinfekčních prostředků, čistících nástrojů a při tom, kde to otřete a co otřete, abyste tyto zárodky jen nerozšiřovali kolem. Nechcete je přece jen tak volně roznést po celém pokoji.“

Ve všech hotelích Gerba objevil nejméně jedno místo v každém pokoji, které údajně obsahovalo fekální koliformní bakterie a MRSA - Meticilin-rezistentního zlatého stafylokoka, který může způsobit vážné kožní infekce, záněty vnitřních orgánů a v krajním případě také sepsi a celkové selhání organismu. Navíc je rezistentní vůči větší části antibiotik.

Až tedy příště někam pojedete, zvažte, zda se vám do kufru nevejde i fén na vlasy.

– Globe24.cz