reklama
Nadváha, hubnutí: Jak odolávat vlčímu hladu? - anotační obrázek
Nadváha, hubnutí: Jak odolávat vlčímu hladu?

Dnes už víme, že obezita není pro srdce ideálním stavem. Lidé s nadváhou mnohem častěji čelí srdečním selháním, stejně tak jako kuřáci nebo lidé holdující častému alkoholu. Podle odborníků po dlouhém dni v práci nemůžete udělat nic horšího, než si doma pohodlně sadit před televizí. Z pohledu škodlivosti je to skoro stejně špatné jako kouření.

„I kdybyste navštěvovali tělocvičnu každý den, stejně tak nedokážete odstranit negativní dopady toho, když jen tak nečinně sedíte před televizí,“ tvrdí Tamara Horwich s rehabilitačního programu. Podle ní se však televize nemusíme vzdávat, nejlepší je ji kombinovat se cvičením. Nebo si alespoň čas od času dopřejte krátké protahování. „Čím více jsme nečinní či pouze sedíme, tím více nás ohrožují srdeční nemoci,“ tvrdí Horwich.

Nevhodné je pro naše srdce i přílišná konzumace masa, zvláště toho červeného. Pokud jste milovníci hovězích steaků, měli byste se ve své vášni poněkud mírnit. Podle Horwich zpracované maso, jako je slanina, šunka nebo právě steak, zvyšuje riziko nejen rakoviny, ale mohlo by mít nepřímý vliv i na Alzheimera.

Podle odborníků je nejzdravější dieta, pokud máme na talíři ze dvou třetin zeleninu, zbytek by mělo být velmi libové maso, ideálně drůbež nebo ryby. A pokud přeci jen nemůžete zvládnout svou chuť po středně propečeném hovězím mase? Dopřát si ho můžete jednou do týdny a dávejte si pozor na to, s čím to jíte. Máslo či smetanové omáčky byste měli radši vynechat.

Vliv na činnost srdce může mít i spánek. Pokud spíte málo a často trpíte spánkovou deprivací, nejenže vás bude pravidelně bolet hlava, ale vystavujete celé své tělo včetně srdce neuvěřitelnému stresu. Podle Horwich je ideální hranicí alespoň 7 hodin denně. To není zas tak moc, jenže z dospělých to má skutečně jen málokdo. Podle odborníku spíme mnohem méně, protože se v noci často probouzíme, ať už kvůli chrápání, nepohodlí nebo potřeby jít na záchod.

Kdo by to řekl, že lékaři vidí spojitost i mezi špatnou dentální hygienou a srdečními chorobami. Nedávná britská studie ukázala, že lidé, kteří pečují o svůj chrup i pomocí mezizubních kartáčků a nití mají mnohem zdravější srdce než ti, kteří se spokojí jen s obyčejným kartáčkem. V čem ta spojitost leží, však zatím nedokázali vysvětlit.

Velkou neřestí dnešního člověka je i to, že příliš solíme. Bílou kuchyňskou sůl zná každý a nikomu nechutná přesolené jídlo, přesto ji přijímáme mnohem více, než je zdravé pro náš organismus. Samotná sůl nás zdravého člověka neohrozí, ale pokud trpíte další nemocí, jako je třeba vysoký krevní tlak, pak sůl váš zdravotní tlak pravděpodobně ještě víc zhorší.

A v neposlední řadě je i naším nepřítelem pesimismus, nebo ignorování příznaků. Emoční stránka je pro tělo nesmírně důležité, spousta lidí má navíc tendenci ignorovat symptomy a návštěvu doktora odkládají na poslední chvíli. Přesto však existuje i něco, čím můžete svoje srdce potěšit. Klidně si každý den dopřejte další šálek kávy. Odborníci si nejsou jisti, co to přesně způsobuje, ale kanadská studie poukazuje na to, že tři až devět šálku denně má skutečně příznivý vliv na naše srdce.

– Globe24.cz

3 komentáře (Poslední 18.10. 16:02) Napište svůj názor

reklama