Vědci přiznali smutnou pravdu o našem světě

Země
Foto: www.nasa.gov

Myslíte si, že známe naši planetu a víme o všem, co na ní žije? Pak vás odborníci rychle vyvedou z omylu. Tvrdí totiž, že nemáme ani zdaleka ponětí o všech živých tvorech, kteří s námi Zemi obývají. Někteří se dokonce domnívají, že většinu zvířat jsme dosud ani neviděli. A mohou vypadat jakkoliv.

Obrovské krakatice velké jako panelák nejsou jen námětem filmů z 90. let. V hlubinách oceánů doopravdy existují, má to ale jeden háček. Dosud je nikdo neviděl živé. Pouze mrtvá těla mláďat, která jsou sama o sobě obrovská.

Podobné informace máme o mnoha dalších tvorech. Mnohem více jsme jich ale nikdy nespatřili, neslyšeli o nich a ani nevíme, že existují. Americká Národní vědecká nadace (NSF) totiž s odkazem na výzkum vědců z Indianské univerzity v Bloomingtonu uvádí, že by jich odhadem mohl být až jeden trilion.

Studie uvádí, že by Země mohla být domovem až jednoho trilionu různých druhů. To by znamenalo, že 99,999 % všech druhů ještě nebylo poznáno.

Studie vznikla díky kombinaci datech o mikrobiálních, rostlinných a zvířecích druzích, které vědci získali z vládních, akademických a občansko-vědeckých zdrojů. Jedná se proto podle NSF o největší kompilaci tohoto typu.

Jak vysvětluje jeden z autorů studie Jay Lennon, do odhadů započítali také současné ekologické modely a nově stanovená pravidla biodiverzity.

Vědci podotýkají, že se tento výzkum od předchozích liší také zahrnutím mikrobiálního života, který podle nich bývá v podobných odhadech zanedbáván. Jedná se například o různé druhy bakterií a hub.

Máme tedy naději, že někdy skutečně poznáme vše, co na Zemi žije? Podle odborníků v budoucnu možná ano, za využití současných pokročilých technologií to ale není ani zdaleka možné. A v nejbližších desítkách let se zlepšení situace ani neočekává.

Témata:  zvířata Země 1 vědci

23. dubna 2024 16:19

Policejní zásah ve škole na Tachovsku skončil zadržením jedné osoby

Policie v úterý po poledni zasahovala v jedné ze škol na Tachovsku v Plzeňském kraji. Zadržela mladého muže, který měl vyhrožovat dvěma osobám. Další podrobnosti k případu se policie teprve chystá zveřejnit.

Zdroj: Jan Hrabě