Pylová kalamita, která zaplavila Česko, nedělá problémy pouze alergikům, ale má negativní vliv i na automobily. Asi nejvíce trpí jejich filtry a pracovníci autoservisů doporučují měnit v tomto období pylový vzduchový filtr častěji než je předepsáno. Kromě filtru jsou ale pylem zasaženy i karoserie. Tedy pokud jsou neodborně ošetřeny.
Pylový filtr by měli majiteli automobilu vyměnit pracovníci v servisu při servisních prohlídkách a pokud jej navštěvuje častěji, měl by filtr být čistý.
Při letošní pylové sezoně ovšem filtry dostávají zabrat. Týká se to zejména starších aut, které jejich majitelé nechávají zkontrolovat v servisu pouze při poruše. Právě ty mohou mít tento filtr zcela nefunkční.
„Řidiči by měli po tomto pylově vydatném období nejlépe vyměnit filtr na konci léta nehledě na to, zda ho mají nový, nebo ne,“ uvedl Lidovým novinám majitel autoservisu JPK Pavel Kaftan.
Pylových nebo kabinových filtrů jsou tři druhy. Klasický papírový, s aktivním uhlím a antialergický, který se moc nehodí do města, kde člověk často nastupuje a vystupuje.
Podle pracovníků autoservisů lidé dost často zapomínají na údržbu klimatizace a navíc ji nepoužívají správně. Pak se může stát, že i dva roky staré auto může nepříjemně zapáchat. Příčinou může být to, že řidiči nechávají klimatizaci zapnutou takřka celoročně. V klimatizaci se pak tvoří bakterie.
Řidiče ale může trápit i žlutý pyl na karosérii. Odborníci doporučují lak v současné době více udržovat. Při správném ošetření by pak pyl neměl lak poškodit. Ideální způsob je vůz nejprve dostatečně namočit, zbavit lak těch nejhrubších nečistot a pyl pak setřít.
Řidičům také může pomoci pravidelné vysávání interiérů a neměl by zapomínat ani na letní směs do ostřikovačů, která má jiné složení než ta zimní.
Související
10. května 2017 11:58
16. srpna 2016 12:39
3. srpna 2016 12:57
30. června 2016 9:18
18. dubna 2016 8:39