Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Vypití vody po "pařbě" zabrání kocovině? tak jednoduché to rozhodně není

Alkohol
Alkohol
Foto: Pixabay

Vypití několika sklenic vody po konzumaci velkého množství alkoholu nezabrání bolestem hlavy, které vás budou druhý den trápit. Před kocovinou vás podle odborníků neochrání dokonce ani dodatečná konzumace jídla.

Vyplývá to podle serveru BBC ze studie nizozemských a kanadských vědců. Jediným způsobem, jak kocovině zabránit, je prý pít méně alkoholu.

"Čím více (alkoholu) vypijete, tím je pravděpodobnější, že budete mít kocovinu," uvedl hlavní autor studie Joris Verster. "Pití vody může pomáhat proti žízni a suchu v ústech, ale neodstraní následné problémy, bolest hlavy a nevolnosti," dodal.

Vědci v rámci studie zkoumali zvyklosti při pití alkoholu u více než 800 studentů. Jejich cílem bylo mimo jiné zjistit, jakým způsobem by se dala kocovina zmírnit.

Ukázalo se například, že více než dvě třetiny studentů ve snaze o odvrácení kocoviny pijí při konzumaci alkoholu rovněž vodu a více než polovina pije vodu před spaním. Více než polovina studentů se snaží zabránit kocovině také tím, že se po pití alkoholu nají. Podle studie však nic z toho na intenzitu kocoviny nemá výraznější vliv.

Témata:  alkohol voda zdraví

Aktuálně se děje

13. srpna 2026 21:03

Chantal Poullain promluvila o svém boji s rakovinou

Známá herečka Chantal Poullain se poprvé od loňského října objevila na větší společenské akci. Vůbec poprvé po náročné léčbě zavítala na premiéru filmu Chica Checa. Devětašedesátiletá umělkyně v uplynulém období již potřetí bojovala se zákeřnou rakovinou plic. Přítomným hostům na události s úsměvem potvrdila, že se aktuálně cítí dobře.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy