Legendární česká značka příští rok oslaví 70 let a přijme jméno své mateřské společnosti Allwyn. Podstata firmy i oblíbené loterie a hry zůstávají beze změny. Rebranding bude příležitostí pro omlazení značky, přinese novinky a širší nabídku zábavy pro zákazníky a umožní firmě ještě lépe využívat mezinárodní synergie a inovace v rámci rostoucí loterijní skupiny Allwyn.
Největší loterijní společnost v Česku oznámila, že se ke konci ledna 2026 přejmenuje ze Sazky na Allwyn. Tím navazuje na přejmenování mateřské skupiny ze Sazka Group na Allwyn roce 2021 a stává se součástí globální vize Allwynu stát se světovou jedničkou v loteriích a zábavě podpořenou silnou globální značkou. Změna symbolizuje vstup do nové éry, která s sebou přinese svěží vítr pro růst a řadu novinek pro zákazníky. Nové jméno a produkty mají potenciál oslovit mladší publikum. Přípravu na změnu jména ze Sazky na Allwyn bude provázet několikaměsíční komunikační kampaň.
„Se změnou názvu přijde nová energie a věřím, že i posun ve vnímaní značky jako více moderní a atraktivní pro mladší generaci. Přijetí značky Allwyn v lednu příštího roku je dalším důležitým milníkem v úspěšném příběhu Sazky. Otevírá nám nový prostor pro růst, uvedeme řadu novinek a moderní formy her. Přijetí jména naší mateřské loterijní skupiny nás více propojí s globálním světem. Zároveň je potřeba zdůraznit, že naše podstata zůstává stejná – stále lidem plníme sny, stále tu bude Sportka, Eurojackpot nebo Černá perla, které jsou mezi zákazníky velmi oblíbené,“ říká Aleš Veselý, generální ředitel společnosti.
Je správný čas na změnu jména
Rok 2026 bude pro Sazku symbolický: společnost oslaví 70 let na trhu. Podle Aleše Veselého tradiční značka Sazka už narážela na limity v tom, kam se může posunout a rozvíjet. Na druhou stranu mateřská firma Allwyn, která vyrostla ze Sazky, úspěšně buduje globálně známou značku, založenou na technologických inovacích, moderních formách zábavy a globálních partnerstvích například s Formulí 1 nebo týmem McLaren. Přejmenování Sazky na Allwyn má přinést svěží energii, moderního ducha, připravit firmu na budoucnost a propojit český trh s globálním děním v loterijním a herním odvětví.
„Kruh se uzavírá a zároveň začíná nová etapa. Sazka, která stála u samotného zrodu skupiny Allwyn, toto jméno od ledna ponese také. Tímto krokem se stane přirozenou součástí globální značky a bude přinášet do jejího mezinárodního příběhu svoje zkušenosti a český otisk,“ říká Aleš Veselý a doplňuje: „Těším se na to, že český trh bude takovou laboratoří inovací, kde budou vznikat nové koncepty produktů s potenciálem pro celou skupinu.“
Lednový rebranding bude doprovázet intenzivní komunikace. Od 1. října odstartuje první kampaň vysvětlující spojení Sazky a Allwynu, doplněná instalací s názvem Štěstí v podobě 14 dvoumetrových barevných čoček na náměstí Republiky v Praze během Signal Festivalu. Další kroky zahrnou image kampaň při samotném přejmenování a komunikaci produktových novinek.
Globální značka umožní firmě zapojit se intenzivněji i do aktivit s mezinárodním přesahem – čeští zákazníci se mohou těšit na unikátní zážitky, které nabídne partnerství Allwynu s Formulí 1 a týmem McLaren. Připravují se novinky pro prezentaci Allwynu na Mezinárodním filmovém festivalu v Karlových Varech. Sazka samozřejmě zůstane podporovatelem českého sportu, parasportu, a dál bude rozvíjet mladé sportovce v programu Sazka Champs a šlapat do rozvoje cyklistiky.
Allwyn přinese zákazníkům nové možnosti výher
Díky změně jména ze Sazky na Allwyn získají zákazníci více možností výher. Už nyní je k dispozici novinka Allwyn Joker, která násobí výhry a přináší i možnost zážitku - jet na velkou cenu Formule 1. V roce 2026 bude uvedená nová produktová vertikála FunPark. FunPark bude kombinovat nový typ instantních her s inovativní gamifikací, která je atraktivní pro hráče mobilních her a dá jim šanci na reálné výhry
Změna názvu na Allwyn tak pro zákazníky znamená nové formy zábavy, modernější prezentaci a rychlejší zavádění inovací díky mezinárodnímu know-how. Stejně důležitým prvkem zůstává důraz na zodpovědné hraní, které je pevnou součástí strategie společnosti.
Oblíbené loterie, losy a hry a jejich názvy zůstanou beze změny – Sportka, Eurojackpot, Extra renta či Černá perla si zachovají svá jména i propozici.
Rebranding prodejní sítě a digitálního prostředí
Součástí proměny bude i modernizace vizuální identity. Tradiční „žlutou kouli“ na prodejních místech nahradí symbol čočky s písmenem A, žlutá barva zůstane a doplní ji svěží tyrkysová. Rebranding se v příštím roce dotkne více než 8 000 prodejních míst po celém Česku včetně 3 000 venkovních instalací, u kterých dojde k výměně Sazka koule na Allwyn čočku s Áčkem.
Rozšíří se také dostupnost – nově bude možné vsadit si Sportku nebo koupit los například v kavárnách, pekárnách či večerkách prostřednictvím malých mobilních terminálů.
Současně dojde k aktualizaci digitálního prostředí – web i mobilní aplikace v příštím roce přejdou do nové vizuální identity a zákazníci získají ještě snazší přístup k produktům a službám.
Témata: Sazka
Související
13. srpna 2025 19:12
15. listopadu 2024 16:03
15. října 2024 13:10
23. září 2024 14:52
19. prosince 2021 21:48
26. prosince 2019 20:38