Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Země EU si od nás berou málo uprchlíků. Na přesídlení jich čeká 7 tisíc, stěžuje si Řecko

Uprchlíci, ilustrační foto
Uprchlíci, ilustrační foto
Foto: UNHCR

Berlín - Řecký ministr pro evropské záležitosti Nikos Xydakis poskytl rozhovor německému deníku Die Welt. V něm mimo jiné uvedl, že je v jeho zemi připraveno 7000 běženců na to, aby si je okamžitě vzaly další země Evropské unie.

Politik poukázal na to, že členské země v tomto ohledu nejednají tak, jak mají. „Většina zemí EU si od nás bere příliš málo uprchlíků, některé země ani neodpovídají na naše žádosti," uvedl Xydakis. K povinnému přerozdělování uprchlíků, s nímž nesouhlasila, se vlažně staví mimo jiné Česká republika.

Od září 2015 si ostatní země unie z Řecka vzaly podle Xydakise jen asi 3500 z dohodnutých 65.000 uprchlíků. V jihoevropské zemi je nyní podle ministra na 60.000 běženců, což je podle něj na hranici toho, co Řecko zvládne.

V tuto chvíli jsou přitom podle ministra na okamžitý přesun připraveny tisíce běženců, u nichž byly splněny veškeré formality.

Česko by mělo na základě povinných kvót i dobrovolného závazku do konce roku 2017 přijmout 2691 lidí z Řecka a z Itálie, tedy ze zemí, které výrazně zasáhla migrační krize. Na konci srpna přitom bylo v ČR na základě kvót pouhých 12 běženců z těchto středomořských států. Další Česko ani neprověřuje, uvedlo tehdy české ministerstvo vnitra.

V uprchlických táborech v Řecku panuje nespokojenost a často také různé nepokoje. Ta to podle Xydakise můžou zčásti i další evropské státy. „Požáry a nepokoje v některých uprchlických táborech a na ostrovech jsou svým způsobem také následek nedostatečného přerozdělování uprchlíků do všech členských zemí (EU) a chybějící podpory ze strany těchto států," dodal.

Témata:  uprchlíci Řecko

Související

Aktuálně se děje

24. listopadu 2024 14:10

Kim Kardashian čelí kritice: Překročila hranice?

Kim Kardashian čelí kritice za reklamu na značku Skims, kde pózuje s růžencem kolem krku. Sociální sítě zaplavily reakce označující tento krok za neuctivý a marketingově vypočítavý. Reklama vyvolala vášnivou debatu a požadavky na omluvu.

Zdroj: Zdeněk Tuhý

Další zprávy