Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Islám nebo svoboda, jiná cesta není, varuje známý odpůrce islámu Wilders

islám
islám
Foto: Pixabay

Maassluis - Jde o vcelku obyčejné holandské město nedaleko Rotterdamu. Do povědomí vstoupilo událostí, která vrhá další rozporuplný pohled na příliv uprchlíků a jejich chování. Tak začíná komentář, který pro server Breitbart napsal známý odpůrce islámu, nizozemský politik a zakladatel strany pro svobodu (PVV) Geert Wilders.

Obyvatelé Maassluisu se podle Wilderse stali obětmi mladých přistěhovalců marockého původu. Ti bez příčiny ničili auta, demolovali domy a ohrožovali obyvatele. "Holanďané už se nemohou cítit bezpečně ani ve své domovině," posteskl si politik. Když pak někteří obyvatelé hovořili s pracovníky místní rozhlasové stanice a označili pachatele výtržností jako Maročany, vzápětí dostali anonymní dopis: "Jste rasisté! Dojde i na tebe! Já už se o to nepostarám, protože jsem příliš starý, ale naši chlapci jsou našimi novými vojáky!"

Wilders ve svém textu uvádí, že Maassluis není jediné místo, které prožívá teror ze strany marockých či tureckých gangů tvořených mladíky. "Stačí počítat: Schilderswijk, Oosterwei, Zaandam, Helmond, Kanaleneiland... Koho tedy překvapí, že 43 % Holanďanů chce v zemi menší počet marockých přistěhovalců. Nejsou to rasisté, jenom slušní lidé, vlastenci, kteří svou zemi milují a nechtějí ji ztratit," píše.

Zakladatel PVV cituje Ronalda Reagana, prezidenta USA a filmového herce, který kdysi prohlásil: "Svoboda není dál než jednu generaci před vymřením." "Svoboda je naše právo od narození, ale pokud se nám ji nepodaří ubránit, jsme povinni o ni přijít. Což je bohužel přesně ta situace, která nyní nastává," domnívá se nizozemský politik.

"Stačí připomenout útoky Černého léta džihádu v roce 2016. Útoky po celém světě jsou jasným důkazem, že mezi námi žijí nepřátelé svobody. Potíž je bohužel v tom, že z důvodu líbivé politiky nebo jiných ambicí se politické špičky rozhodly přijmout miliony utečenců do svých zemí, aniž by po nich požadovali odpovídající začlenění. Tito lidé dostali novou národnost, ale někteří se vůbec o svou novou vlast nestarají. Nemají k ní žádný vztah, nemají důvod ji respektovat. Ba co víc, nepotřebují respektovat původní obyvatele ani jejich hodnoty," domnívá se.

Stále více se tak podle něj nabízí otázka, zda jejich příchod není součástí nějaké výššího plánu. "Provádějí skrytou formu nátlaku - přinutí nás ustoupit a rychle zaujmou naše místo. Obsadí ho a nedovolí, abychom se na něj vrátili. A když se někdo ozve jako v Maassluisu, začnou se ohánět lidskými právy, obviňují z rasismu, nenávisti a nevstřícného přístupu. Mají naše pasy, ale nepatří k nám. Pohrdají naší indentitou a v podstatě se chovají jako dobyvatelé."

"Může ještě někoho překvapit, že největší procento takto se projevujících lidí reprezentuje islámskou ideologii? Asi těžko, protože byla označena za totalitní, jejímž cílem je vytvoření tyranské nadvlády nad všemi ostatními, kteří nejsou muslimy. Stačí se seznámit s islámským právem šaría, podle nějž jsou všichni, kteří ho neuctívají, méněcenní. Pokud to bude nezbytně nutné, povoluje i využití násilí a teroru," myslí si Wilders.

Problém se prý netýká jen Holandska. Eskalovat může kdekoli. "Pokud pozvete někoho na návštěvu do svého domu, očekáváte, že bude uznávat určitá pravidla, standardy chování a ctít práva hostitele. Ne že ho degraduje do role přisluhovače a zmocní se všeho. V tomto případě nemůže a nesmí platit Host do domu, Bůh do domu. Práva nejsou jenom na jedné straně, pokud si je někdo přisvojí a vezme jako jediná správná, je to začátek cesty do záhuby. Leč nikoli pro ty, kteří je stanoví, ale pro ty, kterým odebírají základy svobodného života."

Wilders hovoří o islámské existenční hrozbě. "Nebo snad někdo hodlá polemizovat o ohrožení svobod národů, když šaría porušuje principy svobod ústavy většiny evropských zemí? Diskriminace žen, které jsou podle koránu polovičním člověkem, slabí by měli být odstraněni, židé jsou podle nich ekvivalentem prasat a opicí. A křesťané? Buď se přizpůsobí, nebo zemřou," varuje.

Poukazuje, že za jeden z hlavních výdobytků demokratické společnosti je považována svoboda slova. "Zkuste si dovolit jedno jediné kritické slovíčko proti Alláhovi a Mohamedovi, čeká vás trest. Není tu prostor pro osobní integritu. Tělesné tresty, sekání končetin, kamenování, popravy, to všechno Islám nejen připouští, ale aktivně podporuje. Válka je brána jako ideální prostředek, jak si celý svět podrobit ve prospěch Alláha," píše.

Jedno často používané rčení říká, že svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého. "Je ale nutné si položit otázku - co dokážeme tím, že budeme odpůrcům svobody ustupovat? Že tím bráníme svou svobodu? Je třeba jednat přesně naopak. Svobodu je třeba bránit i takovými formami, jako je jasné vymezení míry tolerance. Není prostor pro naivní otevřenou náruč. Svoboda se musí bránit. Pokud vás o ni někdo bude chtít připravit, není jiné cesty. To platí zejména pro Islám. Naše hodnota svobody rozhodně nepoklesne nebo nebude degradována, když budeme eliminovat jeho prostředky, kterými chce svobodu zničit. Svoboda není jen volnost, ale také právo obrany. Kdo ho nevyužije, nemůže počítat, že si ji uhájí," varuje politik.

Problém podle něj spočívá především v tom, že nově příchozí do nových oblastí hodlají zastávat staré zvyky. "Přirovnejme, s trochou nadsázky, situaci k podniku, do kterého nastoupí nový zaměstnanec. Také se bude muset zapojit do procesu a přizpůsobit se prostředí, ve kterém pracuje. Nemůže říci, že nebude dělat na té či oné lince, jezdit v tom či onom autě nebo používat ten či onen počítač, protože on má svůj. Nemůže chtít, aby ostatní mluvili jeho jazykem. To samé platí pro emegranty, v této chvíli lhostejno, zda to jsou islamisté. Přicházejí do prostředí, které jim poskytuje šanci na nový život. Neříká jim, přišli jste, my se vám podrobíme. Dalším bodem je skutečnost, že postupné zalidňování Evropy může mít fatální důsledek. Pokud má v budoucím půlstoletí přijít do Evropy téměř 80 milionů islamistů, nelze už mluvit o hrstce příslušníků etnika, které hraje okrajovou roli. Ne nadarmo se ve vzduchu vznášejí slova jako kolonizace a islamizace, která by mohla nahradit termíny asimilace a integrita," uvádí.

"Místo pokory a vděčnosti se vzmáhá arogance a nadřazenost. V zásobě s kouzelným slůvkem - pokud si budete stěžovat, jste rasisté, kteří si dovolují hrubě nakládat s těžce zkoušenými běženci. Už několikrát padl poměrně důrazný dotaz, kolik z těch příchozích do Evropy zažívalo skutečná traumata, bylo pronásledováno, perzekuováno, týráno a zbaveno důstojnosti a osobní svobody? Kolik z nich se vydalo západním směrem s cílem natáhnout ruku a připravovat se na scénář, který působí tak bizarně, až se zdá být doslova za dveřmi? Potřebuje ještě někdo víc důkazů, víc událostí jaké nastaly v Paříži, v Marseille a na dalších místech? Nebo snad někdo bude tvrdit, že jde o provokační akce namířené proti chudákům islamistům s cílem proti nim poštvat veřejnost?"

Odpovědí může být plno, ale Geert Wilders v kontextu s Reaganovým citátem uvádí, že je třeba si vybrat. "Buď se rozhodneme pro vyhynutí, nebo si zvolíme možnost. Svobodu nebo islám. Ale obojí mít nemůžeme, protože v tomto případě není střední cesty," dodává.

Témata:  Islám Evropa Geert Wilders

Související

Aktuálně se děje

21. listopadu 2024 12:46

Rusko si našlo nový cíl číslo jedna. Polsko

Marija Zacharovová, mluvčí ruského ministerstva zahraničí, varovala, že nově otevřená americká základna protiraketové obrany v severním Polsku zvyšuje úroveň jaderného ohrožení a stává se prioritním cílem pro Rusko.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy

Anders Behring Breivik už nechce sedět ve vězení. Masový vrah chce na svobodu

Anders Behring Breivik už nechce sedět ve vězení. Masový vrah chce na svobodu

Norský masový vrah Anders Behring Breivik, který v roce 2011 při bombovém útoku a střelbě zabil 77 lidí, stanul v úterý před soudem, aby podruhé požádal o podmínečné propuštění. Breivik si odpykává trest odnětí svobody na 21 let, což je maximální možný trest v Norsku. Podle norského práva má však po deseti letech vězení nárok na slyšení o podmínečném propuštění.