Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Zmizení letu MH370 jako akt hrdinství? Nové teorie hovoří o osudu letadla

Ostrov Reunion, na kterém byly pravděpodobně nalezeny trosky letu MH370
Ostrov Reunion, na kterém byly pravděpodobně nalezeny trosky letu MH370
Foto: Google Earth

Sydney – V březnu 2014 zmizel let společnosti Malaysia Airlines MH370 i s 239 cestujícími a členy posádky. Podle odborníků zřejmě stroj spadl do Indického oceánu. Nejnovější analýza nalezených částí malajsijského letadla z letu MH370 podporuje teorii, že se stroj nekontrolovaně zřítil. Australský letecký nadšenec Michael Gilbert, který se případu už 18 měsíců věnuje, poukazuje, že se pilot letadla pravděpodobně zachoval velmi hrdinsky.

Podle nové teorie, o které informuje server Daily Mail, by mohl být tragický konec letu MH370 hrdinských činem obětování pilota. Australský letecký nadšenec Michael Gilbert věří, že letadlo bylo odsouzeno k zániku, když se vznítilo uprostřed letu. To údajně donutilo pilota Zaharie Ahmada Shaha nabrat kurz daleko od hustě osídlených oblastí.

Gilbert strávil poslední rok a půl vyšetřováním technických problémů, které vedly k záhadnému zmizení MH370. Odborníci již dříve uvedli, že na za zmizení letadla by mohl být zodpovědný pilot, který podle nich úmyslně nechal stroj zřítit do jižní části Indického oceánu. Gilbert s odkazem na letovou historii letadel 9M-MRO představil teorii, podle které mohl vadný ohřívač předního skla způsobit požár.

Tvrdí totiž, že zjistil, že u tohoto typu letadla existuje „významně zvýšené riziko výskytu požáru nebo selhání čelního ohřívače skla". „Požár ohřívače může vysvětlit jak ztrátu signálu odpovídače tak přerušení satelitní komunikace," říká Gilbert. Tvrdí také, že požár na palubě MH370 by pilota letadla donutil odklonit stroj. Únik kyslíku v pilotní kabině by pak způsobil, že by oheň rychle zesílil.

„Při prvním náznaku kouře, pachu spáleniny nebo požáru, by první reakcí posádky bylo nasadit si kyslíkové masky," vysvětlil. „Mám podezření, že kapitán odešel ze svého sedadla v kokpitu, aby našel hasicí přístroj a bojoval proti požáru. Pilot si pak zřejmě uvědomil, že není žádná reálná šance ručně uhasit letadlo," vysvětluje Australan.

Letadlo se pravděpodobně zřítilo v místě frekventované lodní trasy, Gilbert věří, že pilot navedl letadlo „nejbezpečnějším možným směrem". „Domnívám se, že pilot poté zvolil způsob, který mnozí piloti v zasažených letadel udělali v minulosti – dostat ho pryč od zalidněných oblastí," uvedl. „Na konci letu, domnívám se, MH370 došlo palivo a zřítilo se asi 200 kilometrů od aktuálně prohledávané oblasti," dodal.

Americký poradce pro bezpečnost letectví kapitán John Cox říká, že je tato teorie věrohodná. „Stejně jako mnoho teorií, myslím, že předkládá určité důkazy. Ale stojí to za zvážení, protože pan Gilbert je pečlivý ve svém výzkumu," dodal.

V září nalezená klapka letadla letadla vyvolala obavy, že pilot stroj do moře navedl úmyslně, tuto teorii ještě podpořily zprávy o údajně nešťastné lásce pilota, kterému se jen chvíli před zmizením rozpadl vztah s jeho přítelkyní, která byla vdaná.

Témata:  zmizelý Boeing 777 letu MH370 letectví a letadla

Související

Aktuálně se děje

21. listopadu 2024 12:46

Rusko si našlo nový cíl číslo jedna. Polsko

Marija Zacharovová, mluvčí ruského ministerstva zahraničí, varovala, že nově otevřená americká základna protiraketové obrany v severním Polsku zvyšuje úroveň jaderného ohrožení a stává se prioritním cílem pro Rusko.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy

Anders Behring Breivik už nechce sedět ve vězení. Masový vrah chce na svobodu

Anders Behring Breivik už nechce sedět ve vězení. Masový vrah chce na svobodu

Norský masový vrah Anders Behring Breivik, který v roce 2011 při bombovém útoku a střelbě zabil 77 lidí, stanul v úterý před soudem, aby podruhé požádal o podmínečné propuštění. Breivik si odpykává trest odnětí svobody na 21 let, což je maximální možný trest v Norsku. Podle norského práva má však po deseti letech vězení nárok na slyšení o podmínečném propuštění.