Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Kapsch zvítězil v tendru na provoz mýta v Rakousku

rakousko
rakousko
Foto: Pixabay

Vídeň/Praha - Rakouský dálniční operátor ASFINAG potvrdil, že po osmnácti měsících ukončil tendr na pokračování provozu svého dálničního mýta pro kamiony nad 3,5 tuny. Projekt zvaný "GO Maut 2.0" spočívající v instalaci a technickém provozování inovovaného mikrovlnného mýtného systému vyhrál opět Kapsch TrafficCom, který s dceřinou společností Kapsch Telematic Services provozuje mýtné také v České republice nebo v Polsku.

"Od roku 2004 tady máme v provozu stabilní a spolehlivý systém, uzavřenou zakázkou jsme si zajistili pokračování tohoto úspěšného modelu," říká generální ředitel ASFINAG Bernd Datler.

Kapsch bude rakouské mýto provozovat deset let s opcí na prodloužení až o dalších pět roků. "Jsme rádi, že se podařilo potvrdit naše silné postavení i v mateřském Rakousku," vysvětluje Karel Feix, generální ředitel tuzemského Kapsche. Přechodná modernizační fáze bude probíhat celý příští rok a "staronové" vylepšené mýto bude spuštěno od roku 2018. Změny se nedotknou žádného z milionu uživatelů, v provozu zůstávají rovněž stejné palubní jednotky.

Rakousko se rozhodlo zůstat u mikrovlnného mýtného systému, který spolehlivě na tamní dálniční síti funguje od roku 2004, a nalézt v tendru nové provozovatele technologické části spolu se technickou infrastrukturou na silnicích, a provozovatele zúčtovacího/platebního (billing) systému.

"Po nedávném vítězství mikrovlny ve Slovinsku je Rakousko dalším potvrzením, že mikrovlnné mýtné systémy jsou stále moderní a žádané, a že zůstávají nejvhodnější volbou pro zpoplatňování dálnic s dominantním kamionovým provozem," doplňuje Karel Feix. Podle něj se ASFINAG na rozdíl od českých politiků nenechal komerčními zájmy vmanipulovat do bláhové ideje technologicky neutrálního tendru, a protože už je vlastníkem spolehlivého mikrovlnného mýta, rozhodl se pokračovat další desetiletí v jeho využívání. "Pro náš trh je zajímavé, že slovenský SkyToll se přes vehementní zájem o provozování českého mýta stejně silně nezajímal také o rakouský tendr," pokračuje Karel Feix.

Kapsch TrafficCom je dodavatelem inteligentních dopravních systémů (ITS) v oblasti výběru mýtného, řízení provozu, bezpečnosti a zabezpečení, inteligentní městské mobility a jejího propojení s vozidly. S referencemi ve 44 zemích na všech kontinentech činí z firmy celosvětově uznávaného ITS poskytovatele. Jako součást Kapsch Group, rakouské rodinné technologické skupiny založené roku 1892, sídlí Kapsch TrafficCom ve Vídni, ale má dceřiné firmy ve 30 státech. V roce 2007 byl uveden Vídeňskou burzu, ve fiskální roce 2015/16 dosáhl obratu 526 milionů eur s více než 3700 zaměstnanci.

Témata:  Rakousko protext

Související

Aktuálně se děje

11:50

Leoš Mareš terčem Jana Krause. Schytal to za vizáž i pěvecké výkony

Do výročního dílu Show Jana Krause k dvaceti letům pořadu na televizní obrazovce přijal pozvání i Leoš Mareš. A je otázkou, zdali toho zpětně nelituje. Kraus, který nikdy neměl problém říkat věci narovinu, se do něj opřel hned několikrát. 

Zdroj: Jiří Hrubý

Další zprávy

Anders Behring Breivik už nechce sedět ve vězení. Masový vrah chce na svobodu

Anders Behring Breivik už nechce sedět ve vězení. Masový vrah chce na svobodu

Norský masový vrah Anders Behring Breivik, který v roce 2011 při bombovém útoku a střelbě zabil 77 lidí, stanul v úterý před soudem, aby podruhé požádal o podmínečné propuštění. Breivik si odpykává trest odnětí svobody na 21 let, což je maximální možný trest v Norsku. Podle norského práva má však po deseti letech vězení nárok na slyšení o podmínečném propuštění.