Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Kapsch zvítězil v tendru na provoz mýta v Rakousku

rakousko
rakousko
Foto: Pixabay

Vídeň/Praha - Rakouský dálniční operátor ASFINAG potvrdil, že po osmnácti měsících ukončil tendr na pokračování provozu svého dálničního mýta pro kamiony nad 3,5 tuny. Projekt zvaný "GO Maut 2.0" spočívající v instalaci a technickém provozování inovovaného mikrovlnného mýtného systému vyhrál opět Kapsch TrafficCom, který s dceřinou společností Kapsch Telematic Services provozuje mýtné také v České republice nebo v Polsku.

"Od roku 2004 tady máme v provozu stabilní a spolehlivý systém, uzavřenou zakázkou jsme si zajistili pokračování tohoto úspěšného modelu," říká generální ředitel ASFINAG Bernd Datler.

Kapsch bude rakouské mýto provozovat deset let s opcí na prodloužení až o dalších pět roků. "Jsme rádi, že se podařilo potvrdit naše silné postavení i v mateřském Rakousku," vysvětluje Karel Feix, generální ředitel tuzemského Kapsche. Přechodná modernizační fáze bude probíhat celý příští rok a "staronové" vylepšené mýto bude spuštěno od roku 2018. Změny se nedotknou žádného z milionu uživatelů, v provozu zůstávají rovněž stejné palubní jednotky.

Rakousko se rozhodlo zůstat u mikrovlnného mýtného systému, který spolehlivě na tamní dálniční síti funguje od roku 2004, a nalézt v tendru nové provozovatele technologické části spolu se technickou infrastrukturou na silnicích, a provozovatele zúčtovacího/platebního (billing) systému.

"Po nedávném vítězství mikrovlny ve Slovinsku je Rakousko dalším potvrzením, že mikrovlnné mýtné systémy jsou stále moderní a žádané, a že zůstávají nejvhodnější volbou pro zpoplatňování dálnic s dominantním kamionovým provozem," doplňuje Karel Feix. Podle něj se ASFINAG na rozdíl od českých politiků nenechal komerčními zájmy vmanipulovat do bláhové ideje technologicky neutrálního tendru, a protože už je vlastníkem spolehlivého mikrovlnného mýta, rozhodl se pokračovat další desetiletí v jeho využívání. "Pro náš trh je zajímavé, že slovenský SkyToll se přes vehementní zájem o provozování českého mýta stejně silně nezajímal také o rakouský tendr," pokračuje Karel Feix.

Kapsch TrafficCom je dodavatelem inteligentních dopravních systémů (ITS) v oblasti výběru mýtného, řízení provozu, bezpečnosti a zabezpečení, inteligentní městské mobility a jejího propojení s vozidly. S referencemi ve 44 zemích na všech kontinentech činí z firmy celosvětově uznávaného ITS poskytovatele. Jako součást Kapsch Group, rakouské rodinné technologické skupiny založené roku 1892, sídlí Kapsch TrafficCom ve Vídni, ale má dceřiné firmy ve 30 státech. V roce 2007 byl uveden Vídeňskou burzu, ve fiskální roce 2015/16 dosáhl obratu 526 milionů eur s více než 3700 zaměstnanci.

Témata:  Rakousko protext

Související

Aktuálně se děje

24. dubna 2025 16:35

24. dubna 2025 15:39

Nový vliv na počasí v Česku. Meteorologové upřesnili varování před bouřkami

V Česku se dnes opět vyskytují bouřky. Meteorologové přitom dopředu upozorňovali, že budou jiné než ty pondělní. Nad Německem se nicméně vytvořila tlaková níže, která dále ovlivnila čtvrteční počasí v Česku. Upozornil na to Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ). 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

Demonstrace v Bratislavě (24.4.2025)

Slováci proti "ruskému" zákonu. Protesty po celé zemi míří na kontroverzní novelu

Ve čtvrtek večer se v několika slovenských městech i v zahraničí konají protestní shromáždění pod názvem Slovensko je Európa. Demonstrace se zaměřují zejména na odpor proti novele zákona o neziskových organizacích, kterou nedávno schválil slovenský parlament. Podle organizátorů tento zákon ohrožuje svobodu občanské společnosti a přibližuje Slovensko k autoritářskému modelu správy státu.