Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Kapsch zvítězil v tendru na provoz mýta v Rakousku

rakousko
rakousko
Foto: Pixabay

Vídeň/Praha - Rakouský dálniční operátor ASFINAG potvrdil, že po osmnácti měsících ukončil tendr na pokračování provozu svého dálničního mýta pro kamiony nad 3,5 tuny. Projekt zvaný "GO Maut 2.0" spočívající v instalaci a technickém provozování inovovaného mikrovlnného mýtného systému vyhrál opět Kapsch TrafficCom, který s dceřinou společností Kapsch Telematic Services provozuje mýtné také v České republice nebo v Polsku.

"Od roku 2004 tady máme v provozu stabilní a spolehlivý systém, uzavřenou zakázkou jsme si zajistili pokračování tohoto úspěšného modelu," říká generální ředitel ASFINAG Bernd Datler.

Kapsch bude rakouské mýto provozovat deset let s opcí na prodloužení až o dalších pět roků. "Jsme rádi, že se podařilo potvrdit naše silné postavení i v mateřském Rakousku," vysvětluje Karel Feix, generální ředitel tuzemského Kapsche. Přechodná modernizační fáze bude probíhat celý příští rok a "staronové" vylepšené mýto bude spuštěno od roku 2018. Změny se nedotknou žádného z milionu uživatelů, v provozu zůstávají rovněž stejné palubní jednotky.

Rakousko se rozhodlo zůstat u mikrovlnného mýtného systému, který spolehlivě na tamní dálniční síti funguje od roku 2004, a nalézt v tendru nové provozovatele technologické části spolu se technickou infrastrukturou na silnicích, a provozovatele zúčtovacího/platebního (billing) systému.

"Po nedávném vítězství mikrovlny ve Slovinsku je Rakousko dalším potvrzením, že mikrovlnné mýtné systémy jsou stále moderní a žádané, a že zůstávají nejvhodnější volbou pro zpoplatňování dálnic s dominantním kamionovým provozem," doplňuje Karel Feix. Podle něj se ASFINAG na rozdíl od českých politiků nenechal komerčními zájmy vmanipulovat do bláhové ideje technologicky neutrálního tendru, a protože už je vlastníkem spolehlivého mikrovlnného mýta, rozhodl se pokračovat další desetiletí v jeho využívání. "Pro náš trh je zajímavé, že slovenský SkyToll se přes vehementní zájem o provozování českého mýta stejně silně nezajímal také o rakouský tendr," pokračuje Karel Feix.

Kapsch TrafficCom je dodavatelem inteligentních dopravních systémů (ITS) v oblasti výběru mýtného, řízení provozu, bezpečnosti a zabezpečení, inteligentní městské mobility a jejího propojení s vozidly. S referencemi ve 44 zemích na všech kontinentech činí z firmy celosvětově uznávaného ITS poskytovatele. Jako součást Kapsch Group, rakouské rodinné technologické skupiny založené roku 1892, sídlí Kapsch TrafficCom ve Vídni, ale má dceřiné firmy ve 30 státech. V roce 2007 byl uveden Vídeňskou burzu, ve fiskální roce 2015/16 dosáhl obratu 526 milionů eur s více než 3700 zaměstnanci.

Témata:  Rakousko protext

Související

Aktuálně se děje

6. června 2025 19:46

První slova člena rodiny. Dana Batulková se zastala Jakuba Prachaře

Ani členům jeho herecké rodiny nemohlo uniknout, co údajně tropil Jakub Prachař na palubě letadla z Prahy do Abú Dhabí. Jakubova maminka Dana Batulková proto hodně zvažovala, zdali vyrazí v těchto dnech do společnosti. Nakonec se rozhodla dorazit a prozradila tak, co si o celé kauze myslí. 

Zdroj: Dan Šrámek

Další zprávy

Ilustrační fotografie

Na Slovensku začali servírovat medvědí maso. Řada lidí s tím má problém

Na Slovensku se na jídelních lístcích některých restaurací a hotelů v Tatrách objevila novinka, která budí emoce i pozornost – maso z medvědů hnědých, kteří byli odstřeleni jako problémoví jedinci v oblasti Tatranského národního parku. Správa parku nabízí maso ze zastřelených šelem restauracím i dalším zájemcům, a podle vyjádření představitelů ministerstva životního prostředí má tato iniciativa přispět nejen ke snížení počtu rizikových zvířat, ale i k posilování mezilidských vztahů.