Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

American Airlines ruší kvůli obchodnímu sporu dohodu s aerolinkami Blízkého východu

Letadla, ilustrační foto
Letadla, ilustrační foto
Foto: Pixabay

Fort Worth - Společnost American Airlines už dlouho vede obchodní spor s Qatar Airways a Etihad Airways kvůli tomu, že firmy podle ní dostávají od vlád svých zemí nelegální subvence. Dosavadní dohoda o sdílení letů tak už podle největšího leteckého přepravce USA postrádá smysl.

Smlouva leteckým společnostem umožňuje prodávat letenky na spoje partnerských aerolinií. Získají tak napojení na trasy, které je pro ně obtížné otevřít nebo udržovat na vlastní náklady.

Zrušení partnerství je dalším krokem ve sporu amerických přepravců American, Delta a United s aerolinkami ze zemí Blízkého východu, které subvencování ze strany státu popírají. Americké společnosti je obviňují z nekalé konkurence. Díky státní podpoře mohou cestujícím nabízet nižší ceny a další výhody.

Dohoda American Airlines s Etihad Airways ze Spojených arabských emirátů, která byla uzavřena v roce 2009, skončí 25. března 2018, uvedla mluvčí arabské společnosti v rozhovoru s agenturou Reuters.

Záležitost je nyní o to složitější, že Qatar Airways mají zájem na koupi podílu American Airlines. Žádost o převzetí desetiprocentního podílu podaly regulačnímu úřadu koncem června, ve středu však předložily nové podání. Podrobnosti o něm nebyly zveřejněny.

Témata:  Qatar Airways letectví a letadla USA

Související

Aktuálně se děje

11:14

Jiří Langmajer a drama v Himálaji. Bál se, že zůstane tam nahoře

Himálajské dobrodružství Jiřího Langmajera nedopadlo tak, jak si představoval. Zároveň ale mohlo skončit ještě hůř, protože herec se zjevně dostal až na úplnou hranu. Svého cíle sice nedosáhl, ale vrátil se dolů ve zdraví. 

Zdroj: Jan Hrabě

Další zprávy

COP29

Boj s počasím selhal. COP29 přinesl v závěru jen zklamání

Předposlední den klimatického summitu COP29 v Ázerbájdžánu přinesl výrazné zklamání. Dlouho očekávaný návrh dohody, který měl stanovit konkrétní cíle pro financování klimatických opatření v rozvojových zemích, byl široce kritizován za svou nejasnost. Místo konkrétních čísel obsahoval návrh pouze symbol „X“, což vyvolalo obavy a rozhořčení mezi bohatými i chudšími státy.