Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Německé automobilky v minulosti úspěšně lobbovaly za mírnější normy, tvrdí média

Volkswagen
Volkswagen
Foto: Evgeny Petrov / INCORP images

Berlín - Německé automobilky v minulosti úspěšně v nejvyšších patrech německé politiky lobbovaly za mírnější emisní nařízení. Uvedl to magazín Spiegel.

Výrobci automobilů, kteří jsou ve spolkové republice považováni za páteř německého průmyslu, čelí v poslední době několika aférám. Vedle problému manipulací s emisemi dieselových motorů ze strany koncernu Volkswagen se nyní do popředí dostala i údajná dlouholetá kartelová ujednání německých automobilek Volkswagen, BMW, Daimler, Audi a Porsche.

Aktuální problémy se odrážejí i na přesvědčení velké většiny Němců, že by politici neměli brát na automobilový průmysl takové ohledy. V minulosti tomu podle Spiegelu často bylo jinak. Magazín připomíná úzké personální propojení mezi automobilovým průmyslem a nejvyššími patry politiky a poukazuje na snahy lobbistů politiky ovlivňovat.

Jako příklad uvádí dopis šéfa Sdružení automobilového průmyslu (VDA) Matthiase Wissmanna, který byl v letech 1993 až 1998 ministrem dopravy, německé kancléřce Angele Merkelové z května 2013. Wissmann v něm svou někdejší vládní kolegyni oslovuje "milá Angelo" a žádá ji, aby v Bruselu zabránila přijetí "přehnaných" návrhů Evropské komise týkajících se emisí CO2.

Lobbista Volkswagenu Michael Jansen, který dříve vedl stranickou kancelář Merkelové, zase v červenci 2015 na kancléřství napsal, že by v otázce kvality ovzduší/dieselů měly být v co nejširší míře zohledněny návrhy průmyslu.

Témata:  automobilový průmysl emise Německo Volkswagen BMW Audi

Související

Aktuálně se děje

9:42

Papež František a jeho poslední slova před smrtí

Papež František zemřel tiše na Velikonoční pondělí ve svém pokoji ve Vatikánu. Jeho poslední chvíle provázely klid, vděčnost a důstojné rozloučení, uvedl Vatikán. Svět se loučí s papežem, který celý svůj pontifikát prožil ve znamení skromnosti, milosrdenství a neúnavné služby lidem na okraji společnosti.

Zdroj: Tomáš Karas

Další zprávy