Berlín - Německé automobilky v minulosti úspěšně v nejvyšších patrech německé politiky lobbovaly za mírnější emisní nařízení. Uvedl to magazín Spiegel.
Výrobci automobilů, kteří jsou ve spolkové republice považováni za páteř německého průmyslu, čelí v poslední době několika aférám. Vedle problému manipulací s emisemi dieselových motorů ze strany koncernu Volkswagen se nyní do popředí dostala i údajná dlouholetá kartelová ujednání německých automobilek Volkswagen, BMW, Daimler, Audi a Porsche.
Aktuální problémy se odrážejí i na přesvědčení velké většiny Němců, že by politici neměli brát na automobilový průmysl takové ohledy. V minulosti tomu podle Spiegelu často bylo jinak. Magazín připomíná úzké personální propojení mezi automobilovým průmyslem a nejvyššími patry politiky a poukazuje na snahy lobbistů politiky ovlivňovat.
Jako příklad uvádí dopis šéfa Sdružení automobilového průmyslu (VDA) Matthiase Wissmanna, který byl v letech 1993 až 1998 ministrem dopravy, německé kancléřce Angele Merkelové z května 2013. Wissmann v něm svou někdejší vládní kolegyni oslovuje "milá Angelo" a žádá ji, aby v Bruselu zabránila přijetí "přehnaných" návrhů Evropské komise týkajících se emisí CO2.
Lobbista Volkswagenu Michael Jansen, který dříve vedl stranickou kancelář Merkelové, zase v červenci 2015 na kancléřství napsal, že by v otázce kvality ovzduší/dieselů měly být v co nejširší míře zohledněny návrhy průmyslu.
Témata: automobilový průmysl, emise, Německo, Volkswagen, BMW, Audi
Související
1. prosince 2021 11:35
31. října 2021 12:02
17. října 2021 8:10
4. září 2021 13:03
27. dubna 2020 10:27
17. března 2020 20:26