Berlín - Martin Schulz, bývalý předseda Evropského parlamentu a současný kandidát německé sociální demokracie na kancléře, chce prosadit závazné kvóty pro elektromobily v Evropě. Požaduje také přísnější kontroly automobilového průmyslu.
S odvoláním na jeho pětibodový plán o tom dnes informuje list Süddeutsche Zeitung. „Budeme na (automobilový) průmysl výrazně více tlačit," řekl deníku Schulz, který by na podzim rád svolal druhý summit o emisích naftových aut. Jeho smyslem by bylo přezkoumat naplňování závěrů toho prvního. Pokud by byl pokrok nedostatečný, musely by automobilky na vlastní náklady sáhnout k dalším opatřením k omezení škodlivých emisí.
Německé automobilky se na prvním takzvanému dieselovému summitu, který se uskutečnil začátkem srpna, zavázaly, že upraví software u 5,3 milionu dieselových aut tak, aby v průměru o 25 až 30 procent snížily jejich emise oxidů dusíku. Podle kritiků ale změny softwaru nestačí, je potřeba sáhnout k technické úpravě aut. Ty nevylučuje ani Schulz.
Šéf SPD sedm týdnů před parlamentními volbami požaduje také přísnější testy emisí. Zákonné předpisy podle něj nesmějí nechávat žádný prostor pro jejich různé interpretace. Auta zatím musejí emisní limity splňovat jen v laboratorním prostředí, ve skutečném provozu drtivá většina nových dieselových aut produkuje výrazně více škodlivých spalin.
Schulz od německých výrobců aut požaduje větší investice do produkce baterií ve spolkové republice, aby nebyli závislí na zahraniční konkurenci. Jak přesně vysoké by měly budoucí kvóty pro elektrická auta být, Süddeutsche Zeitung neuvádí.
Německé automobilky v poslední době čelí několika aférám, kvůli nimž se do centra pozornosti dostaly i velmi úzké vztahy automobilového průmyslu a předních politiků.
Témata: Martin Schulz, Sociálnědemokratická strana Německa (SPD), Německo, elektromobily, automobilový průmysl
Související
13. února 2018 19:46
12. února 2018 14:02
9. února 2018 19:28
7. února 2018 20:28
4. února 2018 16:11
3. února 2018 9:55