reklama

Anglicky psaný deník Daily News Egypt a deník věnovaný financím Al-Borsa koupil nedávno státní list Achbár al-Júm. Uvedla to ve středu agentura AP.

Egypt v posledních měsících v rámci tažení proti disentu zablokoval stovky internetových stránek provozovaných nezávislými novináři a skupinami zabývajícími se lidskými právy. Prakticky všechna místní média v současné době straní vládě, jež přišla k moci v roce 2013, kdy armáda svrhla zvoleného islamistického prezidenta Muhammada Mursího.

RSF na svém webu nazývá Egypt "jedním z největších světových vězení novinářů". Země pod vedením prezidenta Abdala Fattáha Sísího vede podle ní od roku 2013 hon na novináře, jimž připisuje podporu Muslimského bratrstva. Organizace Káhiru viní, že provádí soustavnou "sisifikaci" médií.

V srpnu 2015 byl přijat zákon o terorismu, na jehož základě mohou novináři v zájmu národní bezpečnosti podávat jen oficiální verzi "teroristických" útoků. Další regulace médií nastala loni v prosinci, kdy nad nimi vláda zvýšila dozor. RSF staví Egypt v oblasti míry kontroly médií na 161. příčku z celkem 180 zemí.

– Globe24.cz / ČTK

0 komentářů Napište svůj názor

reklama