Šanghaj - Transoceánské spory vyvolala čínská reklama, ve které se černoch po vyprání změní ve vymydleného Asiata. Výrobce prášku se brání nařčením z rasismu a tvrdí, že média jsou přecitlivělá.
"Nechtěli jsme nic jiného, než podpořit náš výrobek. Cizí média jsou možná příliš nedůtklivá," uvedl mluvčí podniku Shanghai Leishang v listu Global Times.
Reklama na nový prací prášek ukazuje mladého černocha se šmouhami a skvrnami od barev na tváři i na tričku. Jeho čínská přítelkyně mu svůdně vloží tabletu do úst a pak jej po hlavě vhodí do pračky, z níž po pracím cyklu vyleze Číňan v bělostné košili, a to k bezbřehému nadšení mladé hospodyňky.
Reklama se na čínském internetu stala velice populární a začala se lavinovitě šířit, vyvolala pobouření na amerických serverech, upozorňujících na předsudky a nevkusnou diskriminaci černochů v Číně. Sporů si povšimla i významná média. Podle Global Times je ale čínská reklama plagiátem italského vzoru.
Související
22. října 2021 14:27
11. února 2021 14:10
5. ledna 2021 22:07
28. listopadu 2019 15:56
27. listopadu 2019 10:39
22. listopadu 2019 10:18