Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Čínská reklama na prací prášek není rasistická, brání se výrobce. Kritici jsou prý přecitlivělí

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Daily Telegraph

Šanghaj - Transoceánské spory vyvolala čínská reklama, ve které se černoch po vyprání změní ve vymydleného Asiata. Výrobce prášku se brání nařčením z rasismu a tvrdí, že média jsou přecitlivělá.

"Nechtěli jsme nic jiného, než podpořit náš výrobek. Cizí média jsou možná příliš nedůtklivá," uvedl mluvčí podniku Shanghai Leishang v listu Global Times.

Reklama na nový prací prášek ukazuje mladého černocha se šmouhami a skvrnami od barev na tváři i na tričku. Jeho čínská přítelkyně mu svůdně vloží tabletu do úst a pak jej po hlavě vhodí do pračky, z níž po pracím cyklu vyleze Číňan v bělostné košili, a to k bezbřehému nadšení mladé hospodyňky.

 

Reklama se na čínském internetu stala velice populární a začala se lavinovitě šířit, vyvolala pobouření na amerických serverech, upozorňujících na předsudky a nevkusnou diskriminaci černochů v Číně. Sporů si povšimla i významná média. Podle Global Times je ale čínská reklama plagiátem italského vzoru.

Témata:  reklama Čína

Související

Aktuálně se děje

7. října 2025 11:49

Karel Šíp udělal velkou výjimku. Přítomní lidé museli být v šoku

Karel Šíp je s hudbou velmi úzce spjatý, ale zejména jako textař, který má na svědomí například texty některých písní Karla Gotta. Přinejmenším na veřejnosti ale zásadně nezpívá, což nedávno i řekl. O to více pak překvapil s mikrofonem v ruce na jedné narozeninové oslavě. 

Zdroj: Dan Šrámek

Další zprávy