Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Čínská reklama na prací prášek není rasistická, brání se výrobce. Kritici jsou prý přecitlivělí

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Daily Telegraph

Šanghaj - Transoceánské spory vyvolala čínská reklama, ve které se černoch po vyprání změní ve vymydleného Asiata. Výrobce prášku se brání nařčením z rasismu a tvrdí, že média jsou přecitlivělá.

"Nechtěli jsme nic jiného, než podpořit náš výrobek. Cizí média jsou možná příliš nedůtklivá," uvedl mluvčí podniku Shanghai Leishang v listu Global Times.

Reklama na nový prací prášek ukazuje mladého černocha se šmouhami a skvrnami od barev na tváři i na tričku. Jeho čínská přítelkyně mu svůdně vloží tabletu do úst a pak jej po hlavě vhodí do pračky, z níž po pracím cyklu vyleze Číňan v bělostné košili, a to k bezbřehému nadšení mladé hospodyňky.

 

Reklama se na čínském internetu stala velice populární a začala se lavinovitě šířit, vyvolala pobouření na amerických serverech, upozorňujících na předsudky a nevkusnou diskriminaci černochů v Číně. Sporů si povšimla i významná média. Podle Global Times je ale čínská reklama plagiátem italského vzoru.

Témata:  reklama Čína

Související

Aktuálně se děje

23. listopadu 2024 12:33

Jak na tom je Tereza Ramba? Lékaři učinili zásadní rozhodnutí

Česko během probíhajícího týdne zaskočila zpráva o hospitalizaci Terezy Ramby, která přiznala blíže nespecifikované zdravotní potíže. O něco později se objevily informace o diagnóze. Jaké jsou ale vyhlídky oblíbené herečky? Nejnovější zprávy jsou pozitivní. 

Zdroj: Jiří Hrubý

Další zprávy