Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Čínská reklama na prací prášek není rasistická, brání se výrobce. Kritici jsou prý přecitlivělí

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Daily Telegraph

Šanghaj - Transoceánské spory vyvolala čínská reklama, ve které se černoch po vyprání změní ve vymydleného Asiata. Výrobce prášku se brání nařčením z rasismu a tvrdí, že média jsou přecitlivělá.

"Nechtěli jsme nic jiného, než podpořit náš výrobek. Cizí média jsou možná příliš nedůtklivá," uvedl mluvčí podniku Shanghai Leishang v listu Global Times.

Reklama na nový prací prášek ukazuje mladého černocha se šmouhami a skvrnami od barev na tváři i na tričku. Jeho čínská přítelkyně mu svůdně vloží tabletu do úst a pak jej po hlavě vhodí do pračky, z níž po pracím cyklu vyleze Číňan v bělostné košili, a to k bezbřehému nadšení mladé hospodyňky.

 

Reklama se na čínském internetu stala velice populární a začala se lavinovitě šířit, vyvolala pobouření na amerických serverech, upozorňujících na předsudky a nevkusnou diskriminaci černochů v Číně. Sporů si povšimla i významná média. Podle Global Times je ale čínská reklama plagiátem italského vzoru.

Témata:  reklama Čína

Související

Aktuálně se děje

3. srpna 2025 11:27

"Pak se divíme, proč nás heterosexuálové nemají rádi." Osmany Laffita se postavil proti Prague Pride

Osmany Laffita, známý módní návrhář, se během sobotního Prague Pride vyjádřil k tématu těchto pochodů. Laffita, který se dlouhá léta angažuje v boji za rovnost a přijetí LGBTQ+ komunity, tvrdí, že dnešní podoba Pride, kterou vidí jako přehnanou a vzdálenou původnímu cíli integrace, se odklání od původního poslání.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy