Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Vadí vám hudba v supermarketech? Obchodní řetězec zavádí "tichou hodinku"

Nákupy a obchodní řetězce, ilustrační fotografie
Nákupy a obchodní řetězce, ilustrační fotografie
Foto: Adam Mráček / INCORP images

Londýn - Některým zákazníkům vadí hudba, která se line z reproduktorů v supermarketu. Čtvrtý největší britský řetězec Morrison se proto rozhodl zavést ve všech svých obchodech "tichou hodinu".

Tichá hodinka bude každou sobotu od 9 do 10 hodin dopoledne. Iniciativa se zrodila za podpory dobročinné organizace podporující lidi trpící autismem. "Hodně lidí, kteří jsou autisty, anebo mají autistické děti, může považovat nákup v supermarketu za stresující zážitek," objasnil řetězec.

Během tiché hodinky Morrison ztlumí světla, vypne hudbu a zvukové signály, vyvaruje se hlášení a reklam, omezí pohyb vozíků a košíků.

"Tišší hodina je krokem správným směrem pro autistické lidi, pro které nakupování v supermarketech představuje opravdový boj," uvedl Daniel Cadey z organizace National Autistic Society.

Témata:  obchody Velká Británie

Související

Aktuálně se děje

9:19

Lucie Vondráčková má o důvod víc bojovat ve StarDance, co jí síly stačí

K hlavním hvězdám letošní řady StarDance bezpochyby patří Lucie Vondráčková, i když favority na vítězství jsou další dva herci, kteří ještě v soutěži zbývají. Co by mohlo Vondráčkovou vrátit do boje o triumf? Například rostoucí podpora ze strany rodiny. 

Zdroj: Jiří Hrubý

Další zprávy