reklama

Jak dnes upozornila novináře komisařka pro spravedlnost a ochranu spotřebitele Věra Jourová, měla by v "on-line světě" pro politickou reklamu platit stejná pravidla jako ve světě skutečném, kde jsou kampaně stran svázány přísnými omezeními, třeba ohledně transparentnosti zadavatele a financování.

"To všechno chceme, pokud strany inzerují v tisku a v televizi. Ale na internetu, kam se politická reklama masivně posunuje, tam je to úplná džungle," upozornila komisařka.

Už měsíce Jourová opakuje, že v Evropské unii nesmí nastat analogie se skandálem kolem způsobu, jakým společnost Cambridge Analytica v americké prezidentské kampani zneužila osobní data uživatelů sociální sítě Facebook.

"Vybídneme členské země, aby garantovaly, že před volbami budou platit přísná pravidla ochrany soukromých údajů. Týkat se to bude role státní správy, politických stran a také občané sami by měli věnovat více pozornosti, co se s jejich daty děje," poznamenala Jourová.