Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Konec politické reklamy? EU zasáhne proti propagaci

Evropská Unie
Evropská Unie
Foto: European Union

Brusel - Členské státy EU by měly před volbami zajistit, že občané nebudou bez svého vědomí terčem skrytých a cílených volebních kampaní na internetu. Příští týden to státům unie v souvislosti s blížícími se volbami do Evropského parlamentu příští rok na jaře doporučí Evropská komise.

Jak dnes upozornila novináře komisařka pro spravedlnost a ochranu spotřebitele Věra Jourová, měla by v "on-line světě" pro politickou reklamu platit stejná pravidla jako ve světě skutečném, kde jsou kampaně stran svázány přísnými omezeními, třeba ohledně transparentnosti zadavatele a financování.

"To všechno chceme, pokud strany inzerují v tisku a v televizi. Ale na internetu, kam se politická reklama masivně posunuje, tam je to úplná džungle," upozornila komisařka.

Už měsíce Jourová opakuje, že v Evropské unii nesmí nastat analogie se skandálem kolem způsobu, jakým společnost Cambridge Analytica v americké prezidentské kampani zneužila osobní data uživatelů sociální sítě Facebook.

"Vybídneme členské země, aby garantovaly, že před volbami budou platit přísná pravidla ochrany soukromých údajů. Týkat se to bude role státní správy, politických stran a také občané sami by měli věnovat více pozornosti, co se s jejich daty děje," poznamenala Jourová.

Témata:  EU Věra Jourová volební kampaň

Související

Aktuálně se děje

1. srpna 2025 14:49

Laďka Něrgešová chybí, jejím kolegům na Primě naložili. Iva Kubelková promluvila

Česko v týdnu na přelomu července a srpna zasáhla zpráva o vážných zdravotních problémech Laďky Něrgešové, které lékaři již v květnu diagnostikovali mozkový nádor zvaný glioblastom. Velkou podporu ji vyjádřila televize Prima, která jí drží místo. Pro její kolegy to ale znamená více práce. 

Zdroj: Ludmila Plachá

Další zprávy