reklama

Ruské zpravodajské instituce NTV a Russia-24, ovládané či kontrolované státem, podle americké firmy například šíří vylhané zprávy, a přesto jsou předmětem zájmu uživatelů i amerických a evropských inzerentů. Šlo například o informaci, že jistý americký politik kryje prodej lidských orgánů nebo že skandinávské státy ekonomicky kolabují.

Nejpopulárnější platforma pro sdílení videí, kterou vlastní společnost Google, loni v únoru zavedla pravidlo, které umožňuje rozeznat na síti zpravodajské kanály plně nebo částečně financované státem. Uživatelé, kterých jsou měsíčně dvě miliardy, tak mohou lépe odhadnout důvěryhodnost informace.

Označení jako státem sponzorované dostalo podle dnešního oznámení YouTube nově 13 ruských kanálů včetně osmi, které šíří dezinformace. Dvanáct dalších už toto označení má. Všechny dohromady zaznamenaly od ledna 2017 do prosince 2018 devět miliard zhlédnutí. Čtyřiadvacet ruských kanálů, které očividné dezinformace nešíří, zaznamenalo čtyři miliardy zhlédnutí.

Společnost Omelas odhaduje, že celkový počet 13 miliard zhlédnutí mohl vygenerovat 58 milionů dolarů (1,3 miliardy korun) ve výnosech z reklamy, kterou zadávali i západní zprostředkovatelé. Přesné údaje vzhledem k obchodní politice YouTube nelze zjistit.

0 komentářů Napište svůj názor

reklama