"Zámeček přivádí českého premiéra do problémů," píše na titulní straně svého webu prestižní německý list Süddeutsche Zeitung společně s velkou fotografií Babiše v čepici s nápisem Silné česko. Kauza dominuje i tištěné verzi listu, na jehož titulní straně se rovněž objevuje Babišův portrét.

Tématu se podrobně věnuje rovněž francouzský list Le Monde. Babiš v jeho hlavním článku o kauze stojí na prvním místě mezi světovými lídry, kterých se nový únik utajovaných finančních informací týká. Kauza figuruje rovněž na hlavní straně francouzské rozhlasové stanice RFI, jež si v titulku pokládá otázku, zda se Spojené státy stávají novým daňovým rájem.

Český premiér se objevuje rovněž na titulní straně britského listu The Guardian, který o jeho kauze vydal rovněž samostatný článek.

Ve Spojených státech o případu informuje především list The Washington Post, který má Babišovu fotografii na hlavní straně svého webu, přičemž premiérův portrét dominuje hlavnímu článku, který prestižní list k tématu vydal. Babiš se v koláži objevuje vedle chilského prezidenta Sebastiána Piňery, keňského prezidenta Uhury Kenyatty a jordánského krále Abdalláha II., jichž se nová odhalení rovněž dotýkají.

Německá média: Babiš je před volbami pod tlakem kvůli kauze skrytých nákupů

Sliby českého premiéra Andreje Babiše být jiný než jeho předchůdci, se drolí, nově analyzované dokumenty ukazují, že si přes offshoreové společnosti pořídil nemovitosti v jižní Francii. Napsal to německý deník Süddeutsche Zeitung (SZ) v reakci na zjištění Mezinárodního konsorcia investigativních novinářů. Podle zpravodajské relace Tagesschau veřejnoprávní televize ARD přišlo pro Babiše odhalení ve špatný čas, neboť tento týden čekají Česko parlamentní volby. Také agentura DPA uvedla, že favorit voleb Babiš se dostal pod tlak, aby své počínání vysvětlil.

"Babiš si koupil reprezentativní nemovitosti v roce 2009 za 15 milionů eur (tehdy 381 milionů korun). Potud je to pro bohatého člověka normální. Na tomto nákupu je ale jen máloco normálního," napsal Süddeutsche Zeitung o nemovitostech včetně zámečku Bigaud, které si podle investigativních novinářů Babiš koupil přes anonymní a krycí struktury.

List SZ, který se podílel na investigativním projektu Pandora Papers, jehož cílem je rozplést využívání offshoreových společností, uvedl, že peníze na Babišovy francouzské nemovitosti proudily přes skořápkové firmy ve Washingtonu, Monaku a na Britských Panenských ostrovech. "Všechny tyto firmy kontroluje Andrej Babiš, který nákup ukryl za takto nákladný konstrukt. Českým úřadům to ale tento člověk, který se vždy stavěl proti zkorumpovaným elitám, zamlčel," uvedl deník. Dodal, že podle expertů lidé takovýto systém převodů používají třeba i k praní špinavých peněz. "Co chtěl ukrýt?" položil si SZ otázku.

"Babiš se v minulosti veřejně stavěl do role obránce transparentnosti a bojovníka proti korupci," uvedl Tagesschau s tím, že český premiér jako politik očividně českým úřadům v rozporu s předpisy nevyzradil svou účast v offshoreových firmách. "Odhalení přichází pro Babiše ve špatný čas," dodal s odkazem na nadcházející parlamentní volby.

Na kolizi voleb a kauzy upozorňuje i DPA, která Babiše označuje za jednoho z řady politiků odhalených v projektu Pandora Papers. "Obvinění ho dostihla jen několik dní před parlamentními volbami v této členské zemi Evropské unie," napsala agentura. Je to případ z roku 2009, tedy z doby před vstupem multimiliardáře do politiky," dodala.

O kauze podobně informovala také rozhlasová stanice Deutschlandradio, která uvedla, že Babiš odmítl, že by udělal něco nelegálního. Zmínila i premiérovo tvrzení, že celá záležitost je jen pokusem ho očernit a ovlivnit nadcházející parlamentní volby.

Německá mediální skupina RND, která svůj dnešní článek o Babišovi doplnila fotografií s premiérovými billboardy a jeho volebním mottem "Až do roztrhání těla", uvedla, že kauze pro českého ministerského předsedu znamená krátce před volbami další nesnáze. Problémy, se kterými se Babiš těsně před volbami potýká, zaznamenal i magazín Stern.