reklama

Šéf jedné z komisí Státní dumy, tedy dolní komory ruského parlamentu, Vasilij Piskarjov dnes podle stejného zdroje vyčetl české vládě, že patří mezi zahraniční kabinety, jež podle něj financují nevládní organizace, které šíří nesprávné a provokativní informace. Konkrétně přitom uvedl i českou humanitární a lidskoprávní organizaci Člověk v tísni.

"Potvrzujeme naši připravenost k dialogu s Českou republikou na úrovni příslušných náměstků ministrů zahraničních věcí obou zemí, ale hygienická a epidemiologická situace takové setkání v blízké budoucnosti neumožňuje," prohlásila Zacharovová.

"Právě z tohoto důvodů vyzýváme české kolegy k co nejrychlejšímu zahájení konzultací na úrovni zmocněnců našich zemí," dodala.

Česko-ruské vztahy v posledních letech zatěžuje více problémů, včetně například odstranění sochy sovětského maršála Ivana Koněva z náměstí v Praze 6, vyhoštění dvou ruských diplomatů zapletených do kauzy okolo údajné hrozby otravy pražských politiků ricinem a nejnověji zadržení ruského novináře Ivana Safronova, kterého ruská tajná služba obviňuje, že předal tajné informace české zpravodajské službě.

Obě strany se vzájemně obviňují, že svým přístupem maří konzultace, jež by měly přispět k řešení problémů.

České ministerstvo zahraničí ve středu uvedlo, že problémy s konzultacemi chtělo řešit, ale na ruské straně není vůle k jejich zahájení. Premiér Andrej Babiš k tomu mimo jiné řekl, že ČR má zájem o normální vztahy s Ruskem a přál by si, aby výsledkem konzultací bylo česko-ruské setkání na vysoké úrovni.

Předseda komise pro zahraniční vměšování do vnitřních záležitostí Ruska Piskarjov se dnes České republiky dotkl, když podle agentury TASS hovořil o "protiprávním ovlivňování" nedávného referenda o změnách v ruské ústavě cizími nevládními organizacemi.

Úprava základního zákona, kterou "všelidové hlasování" podle úřadů schválilo, mimo jiné umožňuje prezidentovi Vladimiru Putinovi setrvat v úřadu až do roku 2036 bez ohledu na to, jak dlouho už ve funkci je.

"Byla zjištěna fakta týkající se šíření destruktivních, nepřesných, provokativních a protichůdných informací cizími nevládními organizacemi financovanými vládami jiných zemí, jako jsou Británie, Německo, Kanada, USA, Česká republika, Švédsko, Evropská komise, a v Rusku nežádoucími nevládními organizacemi Člověk v tísni a (americkou) Open Society Foundation," citoval TASS Piskarjova.

Za šiřitele lživých zpráv o ústavním referendu pak poslanec přímo označil stanici Deutsche Welle, ruský servis britské BBC, stanice Hlas Ameriky a Radio Svoboda a jejich regionální zastoupení.

Loading...

19 komentářů (Poslední 10.07. 21:22) Napište svůj názor

reklama