Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Itálie a Francie za pátek hlásí nižší počty nakažených, předtím byly rekordní

Paříž, ilustrační foto
Paříž, ilustrační foto
Foto: Pixabay

Itálie a Francie za pátek hlásí o něco nižší přírůstky nově nakažených koronavirem než v předchozích dnech, kdy kvůli šíření varianty omikron dosahovaly nejvyšších hodnot od začátku pandemie. Ve Francii nicméně testy na silvestra počtvrté v řadě potvrdily infekci více než 200.000 lidí, konkrétně jich bylo 219.126, což je druhý nejvyšší počet.

Počet lidí, kteří od začátku pandemie před necelými dvěma lety měli pozitivní test na koronavirus, k dnešku ve Francii překročil hranici deset milionů. Doposud ji překonaly Spojené státy, Brazílie, Indie, Rusko a Británie, připomíná britský deník The Guardian.

Agentura Reuters uvádí, že na nejvyšší hodnotu 157.651 se ve Francii dostal sedmidenní klouzavý průměr, který vyrovnává možné nepravidelnosti v každodenních statistikách nově nakažených. Během jednoho měsíce se skoro zpětinásobil.

Francouzský prezident Emmanuel Macron v pátek v silvestrovském projevu obyvatele země varoval, že nejbližší týdny budou složité. Nicméně věří, že letošek možná bude rokem, kdy Francie vyjde z pandemie.

Od pondělka budou muset ve Francii děti od šesti let nosit ve veřejné dopravě ochranu nosu a úst; dosud se tato povinnost týkala dětí od jedenácti let. Dopravní společnosti nebudou nově smět ve svých vozidlech prodávat jídlo a pití.

Itálie na silvestra zaznamenala 141.262 nových případů nákazy virem SARS-CoV-2, asi o 3000 méně než o den dříve. Kvůli šíření varianty omikron budou v zemi od 10. ledna platit přísnější protikoronavirová opatření: do hotelů, kongresových center, na lyžařské vleky nebo do veřejné dopravy budou smět jen lidé, kteří se z covidu-19 uzdravili nebo jsou proti němu očkovaní.

Témata:  koronavirus (coronavirus) COVID-19 Itálie Francie

Související

Aktuálně se děje

14:10

Kim Kardashian čelí kritice: Překročila hranice?

Kim Kardashian čelí kritice za reklamu na značku Skims, kde pózuje s růžencem kolem krku. Sociální sítě zaplavily reakce označující tento krok za neuctivý a marketingově vypočítavý. Reklama vyvolala vášnivou debatu a požadavky na omluvu.

Zdroj: Zdeněk Tuhý

Další zprávy